پوست و موتغذیهویتامین و مواد معدنی

۷ غذای بسیار عالی برای رشد مو

داشتن موهای بلند و مستحکم،آرزوی هر فردی است اما همه نمی‌توانند آن را داشته باشند. شرایط مختلف و حتی عوامل ژنتیکی ممکن است باعث شوند که موهای فرد به اندازه مناسب رشد نکنند یا حتی فرد با ریزش مو مواجه شود. البته بسیار مهم است که برای رشد مو ، به رژیم غذایی خود اهمیت فراوانی بدهید و بدین ترتیب موهایی عالی داشته باشید. رشته‌های مو از پروتئینی به نام «کراتین» ساخته شده‌اند که موجب استحکام آن‌ها می‌شود. حتماً می‌دانید که باید ویتامین و مواد لازم به مو برسد تا بتواند به خوبی رشد کند. در ادامه همراه گیاه سلامتی باشید تا خواص مفید چند میوه و ماده غذایی برای مو را بررسی کنیم.

 

۱ – تخم‌مرغ منبع غنی پروتئین است

همان‌طور که گفتیم، موی شما از پروتئین تشکیل شده، پس واجب است که آمینواسید و پروتئین‌های مورد نیاز را برای آن فراهم کنید. می‌توان از تخم مرغ به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی پروتئین یاد کرد، پس در مصرف آن شک نکنید.

 

۲ – اسفناج و دیگر سبزیجات تیره

آهن یک عنصر ضروری برای سلول‌های مو است. در حقیقت، کمبود این عنصر باعث ریزش مو می‌شود. هنگامی که آهن در بدن کم باشد، اکسیژن و مواد معدنی دیگر به ریشه و فولیکول مو منتقل نمی‌شوند. در نتیجه رشد موها به مشکل برمی‌خورد. اسفناج و سبزی‌های تیره رنگی مانند آن، منبع آهن به شمار می‌روند.

 

۳ – مرکبات منبع خوبی از ویتامین C محسوب می‌شوند

بدن شما به ویتامین C نیاز دارد و آن را برای جذب آهن استفاده می‌کند، بنابراین باید مرکبات را در رژیم غذایی خود وارد کنید. کارشناسان تغذیه می‌گویند که خوردن یک لیموترش در روز، برای تامین ویتامین C شما کافی است. برای خود یک لیوان شربت آبلیمو درست کنید و شیرینی طبیعی مانند عسل به آن بیفزایید. همچنین پرتقال گزینه خوبی است که می‌توانید از خود آن یا شربتش استفاده کنید. این ویتامین برای ساخت پروتئین کلاژن (که در استحکام نقش دارد) نیز مناسب است و می‌تواند برای رشد مو سودمند باشد.

 

۴ – آجیل و دانه‌ها منبع اسیدهای چرب امگا ۳ هستند

امگا ۳ خواص بسیار مفیدی دارد که یکی از آن‌ها، افزایش رشد مو و ضخامت آن است. به این دلیل که بدن قادر به تولید چنین اسیدهای چربی نیست، باید حتماً آن‌ها را از طریق برنامه غذایی خود به دست بیاورید. همچنین برخی دانه‌های گیاهی مفید هستند.

 

۵ – غلات حاوی بیوتین

در غلات می‌توان مقدار مناسبی از بیوتبن،آهن، زینک و ویتامین B را یافت. بیوتین را می‌توان یکی از مواد اساسی در تولید آمینواسیدها دانست که در نهایت برای رشد مو ضروری است. بنابراین مصرف غلات بسیار توصه می‌شود.

 

۶ – هویج منبع اصلی ویتامین A است

اگر می‌خواهید موی شما بسیار سریع رشد کند، سعی کنید هر روز یک لیوان آب هویج مصرف کنید. موهای انسان دارای سلول‌هایی هستند که سریع‌تر از بقیه بخش‌های بدن رشد می‌کنند و به همین دلیل، رسیدن ویتامین A از طریق هویج، برای سلول‌ها لازم است.  این ماده همچنین در تولید روغن طبیعی پوست تاثیرگذار است که همین موضوع، به سلامت موها کمک می‌کند.

 

۷ – آووکادو دارای ویتامین E است

ویتامین E در بهبود وضعیت گردش خون موثر است و به رشد و عملکرد بهتر فولیکول‌ها کمک می‌کند. اگر می‌خواهید ویتامین E بدن شما تامین شود، میوه‌ای بهتر از آووکادو برای این کار وجود ندارد. حتی می‌توان آن را به عنوان صبحانه مصرف کرد و از خواص فراوان آن بهره‌مند شد.

 

منبع: ترجمه از food.ndtv

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن