تغذیه سالم

یک راه خوب برای کاهش وزن والدین مشغول

زنگ ساعت شما در ۶ صبح خاموش می شود -شما فقط زمان کافی برای خارج شدن خود و بچه های خود از درب منزل دارید. شما ۸ ساعت در محل کار، کار می کنید ( ۵ دقیقه برای ناهار خود را خالی کنید)، سپس عجله دارید تا بچه ها را به منزل ببرید و مطمئن شوید که تکالیف انجام شده است. شاید شما روزی را با یک مهمانی شام بگذرانید. هنگامی که بچه ها را به رختخواب می برید، در این فکر فرو می روید که وزن شما رو به افزایش است، و شما در طول روز فرصت کافی برای کاهش وزن خود ندارید.

این نباید اینگونه باشد. اما برخی از تغییرات کوچکی وجود دارند که می تواند در طول روز، به شما کمک کند، و باعث شود بدون برنامه وزن خود را کاهش دهید و وزن ایده آل داشته باشید.

در صبح به چربی های خود حمله کنید

دانشمندان ثابت کرده اند که رابطه بین صبحانه و کاهش وزن وجود دارد. برخی مطالعات نشان داده اند که افرادی که صبحانه می خورند، وزن خود را از دست می دهند و برخی دیگر نیز می گویند این تفاوت را احساس نمی کنند.

اما یک دلیل وجود دارد که صبحانه “مهمترین وعده غذایی” جایگاه خود را به دست آورده است. این می تواند به شما در انتخاب گزینه های سالم تر در روز کمک کند. اگر شما صبحانه میل نکنید و تا زمان ناهار گرسنه باشید، انتخاب سالاد بسیار سخت تر از یک چیزبرگر است. به علاوه، اگر در اوایل روز انرژی دریافت کنید، زمان بیشتری برای سوزاندن آن در طول روز دارید.
John Meigs Jr., MD برگذیده آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی می گوید، “صبحانه باید بزرگترین وعده غذایی شما باشد.” “وقتی کالری ها را در انتهای روز دریافت میکنید، وقت ندارید آنها را بسوزانید. هنگامی که شما با معده کامل به رختخواب میروید، همه چیز به ذخیره سازی به نام چربی ختم میشود. شما به خوبی به خواب نمی روید و پس از آن روز خوبی نخواهید داشت. ”

با این حال شما باید چیزهای مناسب و سالم بخورید. پودر دونات و رژیم غذایی سودا به شما کمک نخواهد کرد. شما میتوانید سالم باشید مهم نیست چقدر وقت دارید:

اگر در صبح وقت داشته باشید: تخم مرغ را بجوشانید و با بیکن بوقلمون، و میوه سرو کنید.
اگر شما عجله داشتید: ساندویچ پنیر کم چرب ،سبزی و گردو گزینه خوبی است.
اگر شما بیرون از منزل بودید: برخی از تخم مرغ های مایکروویو و یا حتی ساندویچ کره بادام زمینی می توانید میل کنید. یا دست کم یک موز را میل کنید.

چالش خود با خانواده تان

شما می توانید در کنار خانواده تان چالش های مختلف داشت باشید و با هم دیگر رقابت کنید. Meig می گوید: “رقابت در گام شمار تاثیر خوبی دارد. به این معنی که “مقایسه نتایج در پایان روز را به چالش بگشید. مثلا من ۱۰۰۰۰ گام را برداشتم شما چطور؟'”

هنگامی که چالش گام شمار را انجام می دهید، رقابت های خود را با استفاده از ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی در طول روز ادامه دهید.

هنگامی که شما به محل کار می روید، سعی کنید مسیر را در یک پارک انتخاب کنید و طول مسیر را راه بروید.
به جای آسانسور یا پله برقی، از پله ها استفاده کنید.
ناهار خود را همراه خود بی آورید این سالم تر است.

تیم ورزشی را کنار بگذارید

بله شما آنرا درست خواندید.

Meig می گوید: در حالی که تیم های ورزشی برای کودکان مناسب است، اما گاهی اوقات آنها می توانند استرس ایجاد کنند و همچنین این فشار و استرس به والدین انتقال پیدا کند. Meig می گوید: “من مخالف تیم های ورزشی سازمان یافته نیستم.” “اما گاهی اوقات بچه ها نیاز به بازی بدون ساختار دارند. علاوه بر این، در حالی که بچه شما یک توپ فوتبال را تعقیب می کند، شما نشسته اید و با او بازی نمی کنید. بازی با بچه به کالری‌سوزی شما کمک می کند.

به جای اضافه کردن یک ورزش به برنامه خانوادگی خود، صرف چند شب در کنار خانواده و گذارندن تعطیلات آخر هفته در کنار خانواده، مانند دوچرخه سواری و یا رفتن در پارک را در برنامه خود بگنجانید.

شام: دومین وعده مهم غذایی

چه چیزی به عنوان وعده شام خوردن مهم است البته، چطور خوردن آن نیز مهم است. Meig تأکید بر خوردن شام به همراه خانواده دارد.

او می گوید: “نه تنها بهتر است وعده های غذایی در خانه پخته شود ، بلکه باعث ایجاد هماهنگی در انتخاب نیز در خانواده می شود.”

Meigs می گوید، اگر می خواهید وقت خود را هنگام غذا خوردن با خانواده بگذرانید، به آرامی غذا بخورید، و غذا از خوردن لذت کافی ببرید، این خود کمک می کند که شما کمتر غذا بخورید. در همین حال، شما متوجه می شوید که چگونه با بچه های خود رفتار کنید.

به اندازه کافی بخوابید

درست مثل بچه ها، شما نیاز به استراحت برای آماده شدن برای روز بعد دارید. خواب شبانه ۷ تا ۹ ساعت است. Meigs می گوید: “هنگامی که شما به اندازه کافی می خوابید، عملکرد بهتری دارید و کنترل سطح استرس شما بهتر است.”

و اگر شما به اندازه کافی استراحت کنید، روز بعد انرژی بیشتری خواهید داشت. استفاده تردمیل به مدت ۱۵ دقیقه پختن یک ناهار سالم قبل از اینکه از منزل خارج شوید تاثیر زیادی بر سلامت شما دارد. حتی تغییرات کوچک می تواند برای شما و خانواده شما تفاوت بزرگی ایجاد کند.

تهیه و ترجمه: مجله تندرستی گیاه سلامتی
منبع: webmd

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن