تغذیهلاغری و کاهش وزن

چگونه شکم صافی داشته باشیم؟

بیشتر افرادی که وزن اضافی دارند چربی هایشان دور شکم انباشته شده است.  این چربی یکی از ریسک فاکتورهای موجود برای بیماری های مختلف همچون بیماری قلبی و بیماری دیابت است. چربی که دور شکم وجود دارد را نمی توان به سادگی آب کرد. حتی با ورزش و رژیم غذایی این کار بسیار دشوار خواهد بود. همه ما دوست داریم شکم صافی داشته باشیم. در این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت.

چگونه شکم صافی داشته باشیم؟

 از تمرینات کاردیو استفاده کنید:

تمرینات ایروبیک یا کاردیو بهترین روش برای سوزاندن کالری و بهبود سلامت قلب هستند. اینگونه ورزش ها می توانند به شکم صاف هم منجر شوند. از جمله این تمرینات ورزشی می توان به دویدن، پیاده روی و شنا اشاره کرد. تحقیقات انجام شده نشان می دهد تمرینات ایروبیک متوسط تا شدید می تواند چربی را در افرادی که اضافه وزن دارند کم کند.

 برای داشتن شکم صاف، فیبر بیشتری بخورید:

چگونه شکم صافی داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید شکم صافی داشته باشید فیبر بیشتری بخورید. همانطور که می دانید فیبر به افراد کمک می کند مدت زمان بیشتری سیر بمانند. همین امر مقدار غذایی که بین وعده ها و در طول وعده های غذایی مصرف می شود را کاهش می دهد. فیبر همچنین به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می کند.

کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید:

کربوهیدرات ها منبع غنی از انرژی برای بدن هستند اما همه شان به یک اندازه برای سلامت مفید نخواهند بود. بدن برخی از کربوهیدرات ها همچون نان و پاستای سفید را به گلوکز تبدیل می کند. وقتی فرد گلوکز بیش از اندازه مصرف کند این ماده به عنوان چربی ذخیره می شود. افرادی که می خواهند شکم صاف داشته باشند باید مقدار کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهند.

 مصرف پروتئین را افزایش دهید:

پروتئین بلوک سازنده بدن برای تعمیر و رشد عضلات است و به افراد کمک می کند  مدت زمان بیشتری سیر بماند. یکی از مطالعات انجام شده در سال 2012 نشان می دهد افرادی که پروتئین با کیفیت  همچون شیر یا تخم مرغ را مصرف می کنند چربی شکمی کمتری دارند.

تمرینات مقاومتی را به برنامه کاری تان اضافه کنید:

وقتی می خواهید شکم صافی داشته باشید باید تمرینات مقاومتی را هم به برنامه کاری تان اضافه کنید. افزایش حجم عضلات به بدن کمک می کند در حالت استراحت هم کالری بیشتری بسوزاند. برخی از انواع تمرینات مقاومتی شامل وزنه برداری و انجام تمریناتی است که از وزن بدن استفاده می کنند.

اسیدهای تک غیر اشباع بیشتری مصرف کنید:

اسیدهای تک غیر اشباع که به عنوان چربی های خوب نیز شناخته شده اند در دمای اتاق به شکل مایع هستند. منابع سالم چنین چربی هایی در برگیرنده موارد زیر است:

  • آووکادو
  • روغن زیتون
  • آجیل ها
  • روغن کنجد
  • کره بادام زمینی بدون شکر افزوده

 

یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد رژیم غذایی که غنی از اسیدهای چرب تک غیر اشباع است می تواند به کاهش وزن و در نتیجه شکم صاف کمک کند.

 بیشتر حرکت کنید:

شکم صاف

افرادی که می خواهند چربی شکم شان را کمتر کنند باید در طول روز فعالیت های بیشتری داشته باشند.  مثلا پیاده روی کنند،در طول روز حرکات کششی انجام دهند و در محل کارشان حرکت کنند.

نوشیدنی هایی که کالری بالایی دارند را کمتر کنید:

نوشیدنی هایی با کالری بالا اغلب مواد مغذی زیادی ندارند. بهترین کار این است که از مصرف نوشیدنی هایی که کالری زیادی دارند خودداری کنید و به کمک این روش به یک شکم صاف دست یابید.

بیشتر بخوانید: چربی سوزی شکم با روش طب سنتی

آب کافی بنوشید:

اگر بتوانید قبل از وعده غذایی تان یک لیوان آب بنوشید، قادر خواهید بود بیشتر از قبل شکمتان را پر کنید و مقدار وعده غذایی که میل می کنید را کنترل نمایید. اگر زیاد به نوشیدن آب علاقه مند نیستید، می توانید از میوه های آبدار همچون خیار یا هندوانه استفاده کنید. نوشیدن دمنوش های گیاهی هم روش دیگری برای تامین آب بدن است.

خواب کافی داشته باشید:

خواب کافی برای داشتن بدنی سالم ضروری است. تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان می دهد کمبود آب می تواند بر روی هورمون هایی که اشتها را کنترل می کنند اثر بگذارد. اگر می خواهید خواب کافی داشته باشید و به کمک آن به شکم صافی دست پیدا کنید نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • دستگاه های الکترونیک را از اتاق خوابتان دور کنید
  • 30 الی 60 دقیقه زودتر از موعد به رختخواب بروید
  • تمرینات کششی و مدیتیشن را قبل از خواب انجام دهید
  • به طور منظم ورزش کنید.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن