ریپورتاژ آگهی

چرا ماساژ پا قبل از خواب مهم است ؟

ماساژ دادن و اعمال فشار بر نقاط خاص پا (یعنی رفلکسولوژی) می تواند علائم بیماری های مختلف را کاهش دهد و در هنگام بهبود و حفظ عملکرد سالم اندام کمک کند.

http://pavan-teb.ir/i-6016/تخت-ماساژ

توصیه می شود هر شب قبل از رفتن به رختخواب ، پای خود را ماساژ دهید. اگر ماساژ 10 تا 15 دقیقه طول بکشد ، درمان موثرتر خواهد بود.

اهمیت ماساژ کف پا

چرا ماساژ مهم است‌ یکی از اندام های مهم بدن برای ماساژماساژ دادن کف پا ماساژ برای سلامتی بدن مفید می باشد همچنین یکی از تکنیک های رفع خستگی می باشد. با ماساژ می توان سوخت و ساز بدن را بالا برد و با تحریک ترشح عرق، چربی بسیج می‌شود و جریان خون  بهبود پیدا می کند جریان خون از طریق بافت تسریع  می شود برای زیبایی پوست نیز خوب است چرا که باعث نرمی و لطافت پوست می شود از این رو پوست جوانی پیدا می کنیم.
با کمک ماساژ می توان از اسید لاکتیک را از بین برد هضم غذا آسان شود و این کار به کشش و رفلکس عضلات کمک می کند ماساژ دادن فشار نقاط خاص پا می‌توان علائم بیماری مختلف را کم کند و بهبود و سالم نگه داشتن اندام کمک کند بهتر است هر شب قبل از خواب پای خود را ماساژ دهیم اگر این کار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهیم اثر بهتری از آن خواهیم گرفت تعداد بسیار زیادی از اعصاب بر روی کف پا متمرکز شده است و انتهای مخالفان اعصاب یکسان در تمام قسمت های دیگر بدن پخش میشود.  کف پا نقشه از کل بدن است وقتی آنها را ماساژ می دانیم در واقع داری تمام قسمت های بدن را تحریک میکند به همین دلیل گفته می شود تا نقش مهمی در سیستم عصبی ما دارد و براین اساس  کف پا قلب دوم انسان است هر نقطه خاص کف پا را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس  به قسمت دیگری از پا بروید و ماساژ دهید و اثرات آن را در بهبود اعضاء بدن خود احساس کنید.

– جریان خون را بهبود می بخشد

– ترشح عرق را تحریک می کند

– باعث کاهش چربی می شود

– تسریع جریان خون در این مسئله

– اسیدهایی که می توانند باعث گرفتگی شوند را از بین می برد

– بر آرامش و کشش عضلات تأثیر می گذارد

تخت پوست و زیبایی

چرا ماساژ مهم است‌ ؟

یکی از نقاط مهم بدن برای ماساژ دادن ، ماساژکف پا است. این ماساژ برای سلامتی بدن مفید می باشد. همچنین یکی از تکنیک های رفع می باشد با ماساژ می توان :سوخت و ساز بدن را بالا برد

و با تحریک ترشح عرق

، چربی بسیج می‌شود

 و جریان خون  بهبود پیدا می کند

جریان خون از طریق بافت تصریح می شود

 برای زیبایی پوست نیز خوب است

 باعث می شود پوست به نظر نرم و سالم داده شود از این رو پوست جوانی پیدا می کنید.

 با کمک ماساژ می توان از اسید لاکتیک را از بین برد

 هضم غذا آسان شود و این کار به کشش و رفلکس عضلات کمک می کند

ماساژ دادن فشار نقاط خاص پا می‌توانند علائم بیماری مختلف را کم کنید

 و بهبود و سالم نگه داشتن اندام کمک کند

 بهتر از هر شب قبل از خواب پای خود را ماساژ دهیم اگر این کار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهیم اثر بهتری از آن خواهیم گرفت تعداد بسیار زیادی از اعصاب بر روی کف پا متمرکز شده است و انتهای مخالفان اعصاب یکسان در تمام قسمت های دیگر بدن پخش میشود انسان کف پا نقشه از کل بدن است وقتی آنها را ماساژ می دهید در واقع داری تمام قسمت های بدن را تحریک می کنید به همین دلیل گفته می شود پا نقش مهمی در سیستم عصبی ما دارد و قلب دوم انسان است هر نقطه خاص کف پا را برای چند ثانیه فشار دهید و سپس پس به قسمت دیگری است  ازپا بروید و ماساژ دهید و اثرات آن را در بهبودی خود ببینید.

چگونه کار ماساژ را شروع کنیم؟

 ابتدا روغن ماساژ را در اطراف قسمتی که میخواهیم ماساژ بدهیم پخش می کنیم.
روغن پخش شده در پشت فرد گرم شده اصطلاحاً به آن جریان خون می گوییم .از کل دستان خود برای ماساژ استفاده می کنیم؛ و از پایین پشت فرد شروع به سمت بالا دستان خود را حرکت می دهیم همیشه به سمت قلب ماساژ می دهیم.
در هنگام فشار به سمت بالا حرکت کرده و به سمت پایین به آرامی حرکت کرده این تکنیک را به مدت ۵ دقیقه انجام می دهیم به تدریج عضلات کمر گرم می شود.
برای ناحیه گردن و شانه ها از حرکات کوتاه تر با فشار بیشتر استفاده می کنیم . در این قسمت می توانیم از تکنیک ورز دادن استفاده کنیم و همچنین استفاده از قطعات و فشار برای بهبود گردش عمیق تر استفاده کنیم.
این تکنیک می تواند در حرکات کوتاه و دایره ای از کف دست انگشتان در برخی از نواحی از ناخن ها استفاده کنیم حرکت باید از کمر و نه از شانه ها باشد این به ما به شما کمک می کند تا از خستگی در امان باشیم.

تخت زنان و زایمان

توجه: تمام این حرکات را با فشار متوسط انجام می دهیم. ماساژ باید با راحتی کامل انجام شود شخصی که میخواهد ماساژ بگیرد باید راحت باشد توجه داشته باشیم که سردش نباشد اگر ماساژ گیرنده احساس سرما کرد با یک حوله قسمت‌هایی را می پوشانیم . چون فرد را روی پشت قرار خواهد گرفت حتماً باید از یک کوسن برای سر استفاده کنم در زیر زانو ها نیز حوله نرم قرارمی دهیم.
روغن ماساژ را آماده کنیم اکثر‌ماساژ گیرنده ها تمایل دارند از روغن ماساژ استفاده کنیم.

می توانید از مخلوط روغن اسطوخودوس و و برای آرامش ماساژ گیرنده از گلاب گل بابونه مرزنجوش یا نارنج را هم به آن اضافه کنید می ‌می توانید از روغن های ماساژ با فرمول های مختلف هستند استفاده کنید.

 اثرات روغن ماساژ:

  1.  تسکین دهنده
  2.  آرامش بخش
  3. سه هماهنگ کردن
  4.   تصفیه
  5. محافظ و در برخی تاثیر بر ایمنی
  6. تحریک‌کننده

ماساژ پا ماساژ با پای چپ شروع می شود با نزدیک شدن به پا و با آرام کردن مفصل مچ شروع کنیم قسمت پایینی (بالای مچ پا) را با یک دست بگیرید از طرف دیگر پا را بگیرید. در حالی که پا را نگه داشته پا را با گرفتن در حداکثر دامنه خود در داخل بالا و پایین خم کرده و آن را در حالت کشش می کشیم کف پا را ماساژ دهیم .
از کف پا تا پاشنه پا عقب و جلو بروید فقط به آرامی فشار بدهید پا را با یک دست نگه دارید و این حرکت را با یک دست دیگر انجام دهید می توانید از دو دست استفاده کنید ولی اگر بگیرید…

بهتر است چندین بار این کار را انجام دهیم. البته باید مراقب باشید کف پا حساس است و برخی از افراد حتی با فشار ملایم می تواند صدمه ببیند یا احساس لک خوردگی را تجربه کنند. پس از فشار ملایم استفاده کنیم .کشش انگشتان را انجام دهید هنوز هم روی پای چپ تمرکز کنید .انگشتان پا را به یک طرف بچسبانید و در حالی که پا را با دیگری پشتیبانی می کنید انگشتان پا را به آرامی خم کنید سپس انگشتان پا را به عقب بکشید و دوباره به روی چند بار این حرکت را انجام دهید.
انگشتان پا را آرام کنیم برای برای آماده شدن انگشتان پا برای مرحله بعدی انگشتان پای چپ را تا انتهای آن بچسبانید و بیرون بیاورید افرادی که کمتر حساس هستند و تا می توانید با نگه داشتن انگشتان پا را به آرامی تکان دهید سپس انگشت پا را به چپ و راست بچرخانید تا  ناخن به سمت انگشت ۴ و سپس خارج شود . روی همه انگشتان پا تکرار کنیم ممکن است اتصالات کمی ترک خورده باشد . این کاملاً طبیعی است و مشکلی ندارد از ماساژ مخصوص انگشت پا استفاده کنید.

پاشنه پا را در دست چپ‌خود نگهدارید و با دست راست با ماساژ دادن انگشت پا کوچک شروع کنید برای این کار انگشت شست در قسمت جلوی انگشتان پا و در قسمت پشتی قرار دهید. انگشتان خود را از پایه پنجم به سمت آن بیاورید .بنایه ناخن را فراموش نکنیم چندین بار این حرکات را انجام دهید یک ماساژ عمیق از کف پا درست کنیم با قرار دادن انگشتان دست روی کف پا هر دو دست را با دست یک دست در قسمت داخلی یک دست در خارج بگیریم فشار مشخصی را روی انگشتان پا از پاشنه تا انگشتان‌ پا وارد کنیم از یک طرف به سمت دیگر شروع کنیم این حرکت را چندین بار تکرار کنیم سعی کنید با فرد را به آرامش برسانید. سپس با استفاده از انگشت شست یک دست حمایت از پا با دست دیگر از قسمت داخلی پاشنه تا انگشتان کوچک ماساژ بسیار قوی بدهید.

توجه برای هر یک از این ماساژ ها و فشار آنقدر باید با حساسیت داده شود که فرد دچار رنج نشود ماساژ پای چپ را کامل کنید

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن