ورزش

ورزش‌های مفید برای کاهش درد گردن

برای کاهش درد گردن چه ورزش‌هایی مفید هستند؟

کسانی که مدت زیادی از روز را پشت کامپیوتر یا پشت میز می‌نشینند از درد گردن شکایت دارند. اما می‌توان با ورزش‌هایی، به تقویت عضلات گردن و کاهش درد آن کمک کرد. همچنین می‌تواند با ورزش ناحیه گردن، فشار وارده بر ماهیچه گردن را کاهش داد.

 حرکات هوازی:

با انجام ورزش‌های هوازی می‌توانید جریان خون در عضلات گردن را افزایش داده و از سختی بافت‌های عضلات بکاهید. همچنین حرکات هوازی با ازدیاد ترشح آندروفین می‌توانند درد را کم کنند. انجام حرکات و ورزش‌های هوازی اگر به صورت روزانه صورت بگیرد، موثرتر خواهند بود.

حرکات قدرتی:

با انجام حرکات قدرتی گردن می‌توانید به گردن کمک کرده که در حالت بهتری قرار بگیرد که فشار روی آن کمتر است. انجام این حرکات به صورت یک روز در میان توصیه می‌شود.

حرکات کششی:

با انجام حرکات کشش در عضلات گردن می‌توانید از خشکی و درد آن بکاهید. همچنین حرکات کششی با افزایش دامنه حرکتی گردن، انعطاف‌پذیری را آن را افزایش می‌دهند.

 

منبع: ایسنا / بیتوته

مجله تندرستی گیاه سلامتی : ورزش‌های مفید برای کاهش درد گردن

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن