ورزش

ورزش‌هایی که به زانوها فشار می‌آورند

مطالعات اثبات کرده است که ورزشکاران بعضی از رشته‌های ورزشی اغلب در قسمت زانو دچار آسیب می‌شوند و راه کارهایی برای کم کردن آسیب‌ها وجود دارد.

تحقیقات متعدد بیان کرده است که دویدن چنانچه با رعایت اصول و نکته های خاصی انجام شود می تواند باعث کاهش تورم در قسمت زانو شود. اما با این اوصاف ورزشکاران دونده حرفه‌ای نمی‌توانند از آسیبها و خطراتی که به دلیل ورزش دویدن برای زانوهای ورزشکاران بوجود می‌آید در امان بمانند. اما بدانید برای زانوها دویدن بر روی زمین بهتر از دویدن بر روی دستگاه تردمیل است.

ورزشکاران فوتبالیست‌ حرفه‌ای، دوندگان دو استقامت، وزنه‌برداران المپیکی و کشتی‌گیران، 3 تا 7 برابر بیشتر از دیگر ورزشکاران ممکن است مبتلا به آرتروز زانو شوند.

به طور کلی چهل و پنج درصد از ورزشکاران حرفه‌ای در معرض آرتروز زانو می باشند که خطرپذیری این آسیب زانو در صورت وجود آسیب‌دیدگی‌ زانو به پنجاه و هفت درصد می‌رسد و در ورزشکارانی که بعد از ورزش دچار چاقی بی رویه می‌شوند به شصت و یک درصد افزایش می‌یابد.

احتمال افزایش آرتزوز با میزان شدت ورزش در ارتباط مستقیم دارد. ورزش‌هایی مانند دویدن و وزنه‌برداری فشار مضاعفی به زانوها وارد می‌کنند. در ورزش‌های مانند فوتبال و کشتی چرخش مفصل زانو در شرایطی که تحت فشار است باعث ایجاد آسیب می‌شود.

ورزش درمانی دردهای کمر، زانو و گردن

همچنین مطالعه کنید: ورزش درمانی دردهای کمر، زانو و گردن

پنج توصیه برای کمتر شدن آسیب دویدن: 

– چنانچه عضلات خود را پرورش دهید فشار کمتری به زانوهای شما وارد می‌شود.

– ورزش‌هایی برای ممانعت از آسیب و قویتر کردن زانوها وجود دارند که پیشنهاد میشود آنها را در برنامه خود بگتجانید.

– چنانچه زانوهای شما صدا می داد یا درد می‌کند از فوم رولر در قسمت زانو استفاده کنید.

– قبل از بیشتر ورزش بدن را گرم کنید.

– انعطاف پذیری همسترینگ و عضلات چهار سر را افزایش دهید.

منبع: ایسنا/ بیتوته

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن