ویتامین و مواد معدنی

مواد غذایی که ویتامین c آنها بیشتر از پرتغال است

مواد غذایی که ویتامین c آنها بیشتر از پرتغال است

 

منابع ویتامین C به جز پرتقال

هر بار که یک لیوان آب پرتقال می نوشید، ممکن است باعث بهبودی درعملکرد بدن تان شوید. با این که مطالعات نشان می دهند، مصرف ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی پیشگیری کند، اما افزایش مواد مغذی ای که به بدن می رسانید می تواند مدت زمان و شدت علایم بیماری را کاهش دهد. مرکبات بر خلاف شهرتی که در غنی بودن ویتامین C دارند (۶۹٫۷ میلی گرم در یک پرتقال متوسط) میزان ویتامین C آنها نسبت به بسیاری از میوه ها و سبزیجات دیگر کمتر است. برای رساندن حداکثر ویتامین C به بدن تان این ۱۲ سوپر فودی که در ادامه مقاله معرفی می نماییم را استفاده کنید.

ویتامین C در فلفل چیلی

ویتامین C در فلفل چیلی

نصف لیوان فلفل چیلی خرد شده، ۱۰۷٫۸ میلی گرم ویتامین C دارد. به علاوه، محققان دانشگاه بوفالو متوجه شدند که کپسایسین (capsaicin)، ماده ای که باعث تند شدن فلفل چیلی می شود، در کاهش درد عضلانی و مفصلی موثر است.

ویتامین C در فلفل دلمه قرمز

ویتامین C در فلفل دلمه قرمز

یک لیوان فلفل قرمز خرد شده، حاولی تقریبا سه برابر ویتامین C موجود در پرتقال است، ۱۹۰ میلی گرم. همچنین فلفل دلمه قرمز منبع غنی ویتامین A است که سلامت چشم را بهبود می دهد.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آیا خواص فلفل دلمه های رنگی با هم فرق دارد؟

 

ویتامین C در فلفل دلمه سبز

ویتامین c در فلفل دلمه سبز

یک لیوان فلفل دلمه سبز خرد شده کمتر از خواهر شیرین ترش ویتامین C دارد، ۱۲۰ میلی گرم. ولی با این وجود، حاوی ۲۰۰ درصد مقدار مورد نیاز توصیه شده روزانه برای شماست. فلفل دلمه سبز همچنین منبعی غنی از فیبر است.

ویتامین C در کلم کیل

ویتامین c در کلم کیل

علاوه بر محتوای دو برابر ویتامین E مورد نیاز روزانه و ۷ برابر ویتامین K مورد نیاز روزانه، یک لیوان کلم کیل، حاوی ۸۰٫۴ میلی گرم ویتامین C است. این نیروگاه مواد مغذی مقدار قابل توجهی مواد معدنی و اسیدهای چرب برای بدن تان فراهم می کند.

ویتامین C در کلم بروکلی

ویتامین c در کلم بروکلی

این عضو خانواده کلم حاوی ۱۳۲ میلی گرم ویتامین C به علاوه مقدار زیادی فیبر پر کننده بوده و در هر سرو فقط ۳۰ کالری دارد. به علاوه، تحقیقات نشان داده اند که بروکلی می تواند خواص ضد سرطان داشته باشد.

ویتامین C در پاپایا

ویتامین c در پاپایا

تحقیقات نشان می دهند که، پاپایا می تواند به پاک کردن سینوس ها، روشن کردن پوست و تقویت استخوان هایتان کمک کند. یک سرو یک لیوانی از آن، ۸۸٫۳ میلی گرم ویتامین C دارد.

ویتامین C در توت فرنگی

ویتامین c در توت فرنگی

یک لیوان از آن حاوی ۸۴٫۷ میلی گرم ویتامین C است، به علاوه، مقدار کافی اسید فولیک و سایر ترکیباتی که برای بهبود سلامت قلب مفید هستند. یکی دیگر از فواید غیرمنتظره توت فرنگی این است که به طور طبیعی دندان هایتان را سفید می کنند.

ویتامین C در گل کلم

ویتامین c در گل کلم

چه کبابش کنید، چه بخار پز یا پوره، خوردن یک گل کلم کوچک، ۱۲۷٫۷ میلی گرم ویتامین C دارد، به علاوه ۵ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین.

ویتامین C در کلم بروکسل

ویتامین c در کلم بروکسل

این کلم های کوچک سرشار از فیبر و فیتونوترینت (phytonutrients) هایی هستند که از سرطان پیشگیری می کنند و نیازی به ذکر نیست که ۷۴٫۸ میلی گرم ویتامین C دارند. اگر به خاطر مزه تلخ شان از خوردن آن ها صرف نظر می کنید با کباب کردن شان به صورت طبیعی تلخی شان را از بین ببرید.

ویتامین C در آناناس

ویتامین c در آناناس

علاوه بر ۷۸٫۹ میلی گرم ویتامین C، آناناس حاوی بروملین (bromelain) است، یک آنزیم گوارشی که به تجزیه خوراکی ها و کاهش نفخ کمک می کند. بروملین به عنوان یک ضد التهاب طبیعی هم کار می کند و می تواند بعد از یک ورزش سنگین به بهبود سریع تر شما کمک کند.

ویتامین C در کیوی

ویتامین c در کیوی

یک سرو کیوی ( حدود ۲ عدد )، ۱۳۷٫۲ میلی گرم ویتامین C دارد. این میوه غنی از پتاسیم و مس است.

ویتامین C در انبه

ویتامین c در انبه

با مصرف این میوه گرمسیری، ۱۲۲٫۳ میلی گرم ویتامین C به بدن می رسانید. انبه همچنین منبعی غنی از ویتامین A است که مانند ویتامین C نقشی کلیدی در سیستم ایمنی و سلامت چشمان تان بازی می کند.

منبع: seemorgh.com/health

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن