صبحانه و مربا

صبحانه‌های مقوی را بهتر بشناسید

صبحانه‌های مقوی را بهتر بشناسید

محقق و مدرس طب اسلامی و ایرانی بر مصرف صبحانه های مقوی تأکید کرد و گفت: مصرف این وعده غذایی باعث تقویت حافظه و خوش اخلاقی می‌شود و بهتر است با خوراکی‌های مقوی مانند تخم مرغ، شیره انگور، خرما یا عسل صرف شود.

به گزارش افکارنیوز،حسن اکبری در مورد انواع صبحانه‌های مقوی و سالم از دیدگاه طب سنتی گفت: زمانی که هنگام شام غذاهای چرب آن هم به میزان زیاد مصرف می شود و سپس بدن به خواب می رود،به جز معده تمام اعضای بدن استراحت می‌کنند و در نتیجه هنگام صبح، معده چون مشغول هضم بوده میلی به خوردن صبحانه ندارد.


وی درباره اهمیت مصرف صبحانه گفت: مصرف صبحانه باعث تقویت دید چشم و کاهش ریزش مو می شود و فرد احساس شادابی کرده، وزن بدنش به صورت متعادل می‌ماند و دچار چاقی نمی‌شود.

این متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی لیستی از انواع صبحانه‌های مقوی و سالم را چنین اعلام کرد:

۱- ارده، دو تا سه قاشق غذا خوری + روغن زرد یا کره محلی، یک قاشق غذا خوری + شیره انگور یا خرما یا عسل، یک قاشق غذا خوری

۲- تخم مرغ آب پز، یک عدد + کره محلی یا روغن زرد، یک قاشق غذا خوری

۳- خامه یا سرشیر محلی، دو تا سه قاشق غذا خوری + شیره انگور یا خرما یا عسل، یک قاشق غذا خوری

۴- حلیم بوقلمون یا گوسفند

۵- کله پاچه

۶- خاگینه با نان سنگگ

۷- حلوا ارده + کره محلی گاو

۸- حلوا ارده + روغن حیوانی + شیره انگور

۹- املت با روغن حیوانی و فلفل سیاه و زرد چوبه

۱۰- آش شیرازی

۱۱- آش یزدی

۱۲- عدسی با گلپر

۱۳- نیمرو با تخم مرغ محلی + روغن حیوانی

 منبع:  افکار نیوز
طب اسلامی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن