لاغری و کاهش وزن

رژیم ۱۵ روز تا سلامتی

با انجام این رژیم می توانید از بسیاری از بیماری ها نجات پیدا کنید؛ سلامتی و نشاط خود را به دست آورید و طعم سلامتی جسم و روح را بچشید. اگر رژیم زیر را دقیقا انجام دهید، با نتایج خیره کننده ای مواجه شده، اثرات مفید آن را به چشم خواهید دید. از این رژیم برای تناسب اندام و لاغری نیز می توان استفاده کرد. با این رژیم، در عرض پانزده روز حدود ۴ تا ۵ کیلو وزن، کم کرده؛ پـوسـتـی روشـن و چهره ای با نشاط پیدا خواهید نمود؛ و مهمتر از همه، آرامش جالب و خواب عمیق و راحتی پیدا نموده؛ از زندگی لذت خواهید برد. حسن این رژیم این است که از غذاهای متنوعی برخوردار است و هر روز غذای مخصوصی میل می کنید؛ زیرا تنوع غذایی باعث می شود مواد غذایی لازم به بدن برسد؛ انسان از فقر غذایی نجات پیدا کند و از مغزی فعال و روانی سالم و جسمی سبک برخوردار شود. افـراد دچـار یبوست نیز می توانند توصیه های زیر را انجام دهند تا از این مـعـضـل کـه خود، «ام الامراض» است نجات پیدا کنند.

* روزاول:

صبحانه: مربای هویج + یک لیوان شیر بادام.

ناهار: سالاد مخصوص.

شام: ۲۵ گرم چهارمغز( گردو، پسته، فندق، بادام) + ۱۰عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل.

 

* روزدوم:

صبحانه: مربای سیب + یک لیوان شیر بادام.

ناهار: سالاد مخصوص.

شام: ۴ قاشق غذاخوری کنجد با پوست + ۵ عدد انجیر خشک + یک عدد میوه فصل.

 

* روز سوم:

صبحانه: جوانه گندم ۵ قاشق غذاخوری + یک قاشق عسل طبیعی + ۲۰ عدد مغز بادام + یک عدد میوه فصل.

ناهار: سوپ کرفس.

شام: چهارمغز۳۰ گرم + ۱۰ عدد انجیر خشک + یک عدد خیار زمینی.

 

* روز چهارم:

صبحانه: مربای به + یک لیوان شیر بادام.

ناهار: مخلوط + ۵ عدد انجیر خشک.

شام: ۵۰ گرم بادام زمینی + ۵ عدد خرما + یک عدد خیارزمینی.

 

* روزپنجم:

صبحانه: مربای موز+ یک لیوان شیر بادام.

ناهار: دلمه فلفل سبز+ ۴ قاشق زیتون شکسته.

شام: ۷ عدد خرما + یک قاشق سوپ خوری ارده + یک عدد خیارزمینی.

 

* روزششم:

صبحانه: مربای خیار+ یک عدد موز متوسط.

ناهار: کتلت + ۴ قاشق زیتون شکسته.

شام: خرما ۸ عدد + ۲ عدد مغزگردو+ یک عدد خیارزمینی.

 

* روزهفتم:

صبحانه: جوانه گندم وماش ازهرکدام دو قاشق سوپ خوری + ۲ عدد لیموترش + ۵ عدد انجیرخشک+ یک عدد میوه فصل.

ناهار: سالاد مخصوص.

شام: کنجد با پوست ۴ قاشق غذا خوری + ۲ قاشق مویز شسته شده + یک عدد میوه فصل.

 

* روزهشتم

صبحانه: مربای موز+ یک لیوان شیر بادام.

ناهار: کباب + ریحان.

شام: ساقه کرفس + ۵ عدد خرما + یک عدد میوه فصل.

 

* روزنهم:

صبحانه: پای سیب و خیار.

ناهار: هلیم + یک عدد میوه فصل.

شام: ۳۰ گرم چهارمغز+ ۵ عدد انجیرخشک+ یک عدد خیارزمینی.

 

* روزدهم:

صبحانه: مربای نارگیل + سه قاشق سوپ خوری جوانه گندم + یک عدد میوه فصل.

ناهار: املت گوجه فرنگی.

شام: ۵۰ گرم نارگیل + ۵ عدد خرما + یک عدد خیارزمینی.

 

* روزیازدهم:

صبحانه: مربای کیوی + ۱ عدد سیب درختی.

ناهار: کتلت + ۱پیاله سالاد یا ۴ قاشق غذا خوری زیتون شکسته.

شام: انجیر۱۰عدد + ۱۰۰ گرم برگه زردآلوی خیس شده.

 

* روزدوازدهم:

صبحانه: حلوای مخصوص.

ناهار: سالاد مخصوص.

شام: یک لیوان شیرچهارمغز.

 

* روزسیزدهم:

صبحانه: یک قاشق غذا خوری خامه گیاهی + یک قاشق عسل طبیعی + ۴ قاشق جوانه گندم + یک عدد میوه فصل.

ناهار: سوپ کرفس + ۵ عدد انجیر.

شام: ۵۰۰ گرم میوه فصل.

 

* روز چهاردهم:

صبحانه: مربای به + یک لیوان شیر بادام.

ناهار: سالاد مخصوص.

شام: یک لیوان شیر چهارمغز.

 

* روزپانزدهم:

صبحانه: یک لیوان شربت عسل طبیعی.

ناهار: مخلوط.

شام: بادام زمینی۵۰ گرم + ۵ عدد انجیر+ یک عدد خیارزمینی.

 

طرزتهیه خوراکی های این رژیم

۱- طریقه آماده نمودن بذرها:

روش اوّل: از چند بذر ملیّن (مثل قدومه ، اسپرزه، خاکشی، بارهنگ، بالنگو، تخم ریحان، تخم مرو، تخم شربتی و …) به مقدار مساوی تهیه نموده پس از تمیزکردن مخلوط کنید. ۳ قاشق غذا خوری ازمـجـموع بذرها را ریگ شور کرده با ۵/۳ لیوان آب جوش درظرف چینی مخلوط نموده با چنگال هم بزنید تا لعاب بیندازند. روزانه۲ تا ۳ بار(نیم ساعت قبل از هر وعده غذا) و هربار ۵ تا ۶ قاشق غذا خوری از این بذرهای خیس شده را دریک لیوان ریخته کمی عسل و آب خنک اضافه نموده میل نمایید.

روش دوّم: خاکشی و بارهنگ را به نسبت مساوی مخلوط کرده و ریگ شور کنید، و پس از یک جوش خوردن و خنک شدن استفاده کنید. مفدار مصرف مخلوط خاکشی و بارهنگ شسته شده یک چهارم لیوان (بعد از لعاب دادن) و دو تا سه مرتبه در روز است.

توجه: اگر خاکشیر و بارهنگ را بجوشانید، یـبـوست را برطرف می کنند؛ ولی اگر به صورت یخ مال استفاده شوند، اثر معکوسی داشته برای درمان اسهال مفیدند.

روش سوّم: از سایر بذرها می توانید به مقدار ۲ قاشق مرباخوری از یک نوع و یا مجموعه ای از آنها را به یک لیوان آب جوش اضافه کرده هم بزنید و بعد از لعاب دادن مصرف نمایید( صبح ناشتا و شب، هنگام خواب).

خواص بذر های ملین: این بذرها، یبوست مزاج را درمان نموده، از توقف بیش از حد مواد غذایی در روده جلوگیری می کنند و بادفع سموم از بدن و پاکسازی آن از آلودگی ها، سبکی جسم، آرامش خیال، لاغری، تناسب اندام و فعال شدن دستگاه گوارش را به دنبال دارند.

۲- شربت عسل:

یک لیوان آب خنک + یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی + چند قطره آب لیمو ترش تازه.( می توانید میزان عسل را افزایش دهید. اگر دسترسی به لیمو ترش تازه ندارید؛ از آبلیموی تازه خانگی استفاده نمایید؛ اگرچه آب لیمو ترش تازه بسیار مفیدتر است.)

۳- شیربادام:

۵۰ گرم مغز بادام خام و شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید و روی اجاق قرار دهید. به محض جوش آمدن اجاق را خاموش کنید و صبر کنید کاملا خنک شود. پس از آن، پوست بادام را جدا کنید و با آب خنک بشویید. مغزهای آماده شده را با ۳ قاشق عذا خوری عسل و ۳ لیوان آب سرد درمخلوط کن ریخته به مدت ۵ تا۶ دقیقه به تدریج مخلوط کنید به طوری که ذرات بادام به چشم دیده نشود. این شیر سفید، چرب، شیرین و خوش مزه، برای بهبود بیماران عصبی، افسرده و نگران بسیار موثر است و ناراحتی های پوستی و کبدی را نیز بر طرف می کند؛ کسالت و نگرانی را از بین می برد و برای افرادی که به راحتی نمی توانند تمرکز کنند، مفید است. مصرف این نوشابه، اشتها و گرسنگی زیادی در بعضی افراد ایجاد می کند! از این رو، بهتر است که همیشه مقداری خوراکی همراه خود داشته باشید. برای تهیه بقیه شیرها(مانند شیرفندق، شیرگردو، شیرپسته) نیز ازهمین روش استفاده می شود. برای تهیه شیر چهار مغز، ۵۰ گرم ازمجموع مغزها(فندق، گردو، پسته و بادام) را به کار ببرید.

۴- مربّاهای خام:

سیب، گلابی، هویج، خیار، به و میوه های مشابه را درشت رنده کنید(طوریکه آب نیفتند) و به ترتیب، یک قاشق مربا خوری بزرگ عسل؛ یک قاشق غذا خوری پودر بادام خام؛ نصف قاشق چای خوری هل ساییده و در آخر آب نصف لیموترش تازه به آن بیافزایید.

* هرروزیک مربا را تهیه نموده میل نمایید.

* درهر فصل ازمیوه های همان فصل استفاده نمایید.

* بهترین فصل مصرف مرباهای خام، تابستان است.

۵- مربای موز:

یک عدد موز متوسط را پوست کنده، حلقه حلقه کنید و در پیشدستی بچینید، سپس روی آن کمی عسل بریزید و بعد یک قاشق مربا خوری پودر نارگیل روی آن بپاشید.

۶- دلمه فلفل سبز:

مواد لازم: فلفل دلمه ای متوسط یک عدد + ۷۵ گرم جوانه گندم + ۴۰ گرم گردو+ ۳ تا ۴ عدد لیموترش تازه + یک قاشق چای خوری بزرگ نعناع یا پونه خشک + ۴قاشق جعفری خرد شده + ۴ قاشق غذا خوری روغن زیتون طبیعی + کمی نمک + یک حبه سیرمتوسط.

ابتدا جوانه گندم، مغزگردو و سیررا چرخ کرده؛ خوب با مواد دیگر مخلوط کنید و سپس داخل فلفل را خالی کرده و مواد را درآن ریخته و دریخچال بگذارید و بعد از نیم ساعت میل کنید.

۷- سالاد مخصوص:

مواد لازم: کاهو، خیار، هویج، ساقه کرفس، جعفری، انواع کلم، ۵ عدد لیمو ترش تازه، یک قاشق کشمش، ۱۵عدد مغزبادام، ۵قاشق روغن زیتون، یک قاشق مربا خوری پونه کوهی، یک عدد سیب کوچک درختی، ۳قاشق جوانه ماش وکمی نمک. همه مواد را ریز خرد کرده یا درشت رنده نموده، مخلوط نمایید.

۸- مخلوط:

مواد لازم: ۵۰گرم جوانه گندم چرخ کرده، ۳ قاشق جوانه ماش، یک عدد هویج متوسط رنده شده، جعفری خرد شده ۲ قاشق، یک قاشق چای خوری سیاه دانه آسیاب شده، ۵عدد لیموترش، یک قاشق مربا خوری نعناع یا پونه خشک، یک عدد گوجه فرنگی متوسط، یک عدد خیار کوچک رنده شده، ۵ قاشق روغن زیتون، نمک به مقدارکم و یک قاشق پودرگردو. همه را درظرف چینی مخلوط کرده؛ میل کنید.

۹- سوپ کرفس:

مواد لازم: ۳ عدد ساقه کرفس را آب بگیرید و با ۳تا۴عدد ساقه ترد کرفس خرد شده یا رنده شده، یک حبه کوچک سیر رنده شده، جعفری خرد شده ۳ قاشق، جوانه ماش ۲ قاشق، پونه کوهی یک قاشق مربا خوری، یک قاشق سوپ خوری پودر بادام، کمی نمک، ۵ عدد لیمو ترش تازه و ۴ تا ۵ قاشق سوپ خوری روغن زیتون طبیعی مخلوط کرده میل کنید.

۱۰- املت گوجه فرنگی:

مواد لازم: ۷۵گرم جوانه گندم درشت چرخ شده، ۲عدد گوجه فرنگی ریزخرد شده، یک حبه کوچک سیررنده شده، کمی نمک، ۵قاشق غذا خوری روغن زیتون طبیعی. همه مواد را به جزروغن زیتون مخلوط کنید سپس دربشقاب پهن کنید و بعدا روغن را اضافه کنید.

۱۱- کتلت:

مواد لازم: ۷۵ گرم جوانه گندم چرخ شده، ۵۰ گرم گردو چرخ شده، ۵ عدد مغز لیمو امانی بدون هسته، نعناع و جعفری خرد شده ۶ قاشق، سماق قهوه ای یک قاشق مرباخوری، یک حبه درشت سیر چرخ شده، ۶ عدد لیموترش تازه، کمی نمک، ۵ قاشق روغن زیتون طبیعی، به مقدار کافی سماق قرمز تبریزی. همه مواد را، به جز سماق قرمز، خوب مخلوط کرده؛ ورز دهید تا به هم بچسبند، سپس مواد را به شکل کتلت درآورید و در سماق قرمز بغلطانید تا همه جای آن قرمز شود و بعد در دیس بچینید و در یخچال قرار دهید. بعد از نیم ساعت همراه زیتون و یا سالاد مصرف نمایید.

۱۲- کباب:

مواد لازم برای کباب دقیقا مثل کتلت بوده فقط به جای گردو از مغز بادام استفاده می شود و به جای سماق قرمز از سماق قهوه ای. بعد از مخلوط کردن و ورز دادن مواد؛ آنها را به شکل کباب کوبیده در آورده؛ در سماق قهوه ای غلطانده؛ در دیس چیده؛ در یخچال گذاشته بعد از نیم ساعت با ریحان و زیتون مصرف کنید.

۱۳- پای سیب:

یک عدد سیب نسبتا درشت را انتخاب کرده داخل آن را خالی کنید؛ سپس یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری از مخلوط قند، هل ساییده و کره را کاملا مخلوط نموده سیب را با آنها پر کنید و درب آن را که مخروطی بریده اید روی سیب قرار دهید.

۱۴- حلوای مخصوص:

مواد لازم: خرما یا رطب یک کیلو، مغز گردو ۲۰۰ گرم، یک قاشق مرباخوری پودر هل سبز و یک قاشق غذاخوری سر صاف دارچین. همه مواد را آسیاب کرده با خرما خوب مخلوط کرده؛ ۲ قاشق روغن زیتون اضافه نموده در بشقاب پهن کرده روی آن پودر پسته و نارگیل بپاشید.

۱۵- هلیم:

مواد لازم: ۲۰۰گرم جوانه گندم تازه، ۲ قاشق غذاخوری ارده، یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری آب زعفران، یک قاشق چایخوری پُر دارچین، مغز گردو ۵۰ گرم. جوانه گندم را با گردو و یک قاشق ارده چرخ کرده مواد به دست آمده را در پیش دستی پهن کرده، سپس روی آن را یک قاشق ارده بریزید؛ عسل را اضافه نمایید و روی آن آب زعفران و دارچین بریزید.

۱۶- خامه گیاهی:

۷۵-۵۰ گرم بادام هندی خام را با ۲ قاشق آب یا گلاب در مخلوط کن ریخته به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه مخلوط کنید تا خامه خوشمزه ای تهیه شود، سپس با عسل مخلوط نموده میل کنید.

 

۱۷- جوانه گندم:

۳۰۰ گرم گندم تازه با پوست را پاک کنید، بشویید و درآب ولرم به مدت ۴۸ ساعت خیس کنید. هر روز آب آن را عوض کنید. به محض آنکه گیاهک گندم سفیدک زد و شروع به ریشه زدن کرد، آن را تمیز بشویید و دریک کیسه نخی سفید و کاملا تمیز بریزید و کیسه را مرطوب کنید. پس از ۲۴ ساعت جوانه ریشه گندم را به خوبی خواهید دید. حالا، جوانه گندم آماده مصرف است. برای رشد بیشتر جوانه، بهتر است هرروز با آب پاش، کیسه نخی را مرطوب کنید. این جوانه سرشار از ویتامین E است و برای رفع اختلالات ماهانه خانم ها، ضعف تخمدان و تخمک گذاری و نیز ضعف غدد جنسی آقایان فوق العاده مفید است. (تهیه جوانه ماش مانند جوانه گندم است. بهتر است پوست روی ماش را قبل ازمصرف جدا کنید.)

 

چند نکته:

۱- بین وعده های غذا می توانید از میوه استفاده کنید.

۲- در صورت در دسترس نبودن میوه های ذکر شده، از سایر میوه ها استفاده کنید.

۳- می توانید جای وعده های غذا را با یکدیگر عوض کنید.

۴- برای داشتن نشاط بیشتر، می توانید یک تا دو لیوان مخلوط آب سیب با لیمو ترش تازه و یک قاشق مرباخوری عسل و یا مخلوط آب سیب و آب ساقه کرفس میل کنید. ۵- در طول این رژیم، از نرمش و رژیم مناسب حال خود استفاده کنید.

۶- غذا را کاملا بجوید و کمی قبل از سیر شدن دست از غذا بردارید.

۷- برای رفع گرسنگی، غذا را بیشتر بجوید.

منبع: http://omidambekhodase.niniweblog.com/

استاد خدادادی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن