لاغری و کاهش وزن

رژیم غذایی طبیعی

رژیم غذایی طبیعی را میتوان از راههای مختلفی به‌دست آورد:

میدانیم آن‌چه لازمه حیات است در میوه‌جات وجود دارد. چون بدن شخص، روزانه و در طی زندگی مقداری از املاح و ویتامین‌های موجود خود را از دست می‌دهد، لذا لازم است این خسران جبران شود. این فقدان را از میوه درمانی و عناصر موجود در آن که همانا املاح و ویتامین‌ها می‌باشند می‌‌توان به‌دست آورد.

از واکنش میوه‌ها در بدن محیط قلیایی به‌وجود می‌آید که لازمه زندگانی طبیعی خون و گلبول‌های موجود در آن می‌باشد. این عامل بزرگی در پاکسازی بدن است که از طریق میوه‌ها ایجاد شده و ضمناً از رشد و نمو میکروب‌ها نیز جلوگیری به‌عمل می‌آید.

کسانی که نمی‌توانند از میوه‌جات استفاده  کنند از سبزیجات خام و بخار زده می‌توانند بهره بگیرند. قلیایی بودن خون لازمه زندگی است، لذا به غذاهایی که دارای واکنش قلیایی هستند اشاره می‌شود. این غذاها عبارتند از:

شیر – خامه – بادام – شاه‌بلوط – نارگیل – کلیه انواع سبزیجات به جزء ذرت و عدس . از میوه‌ها ، کلیه انواع میوه‌ها به جز توت‌فرنگی و آلو بخارایی.

از چربی‌ها ، کره و انواع مختلف روغن‌ها.

از شیرینی‌جات، شکر – آبنبات و از نشانه‌ها، نشاسته ذرت و نشاسته گندم.

      ۲٫ رژیم غذایی از طریق مصرف میوه‌جات و سبزیجات توأم.

در اینجا علاوه بر استفاده از میوه‌جات، از سبزیجات و سالاد‌ها هم استفاده می‌توان نمود. مثلاً سالاد زیر برای اکثر بیماران قابل استفاده می‌باشد، مخصوصاً برای بیماران مبتلا به مرض قند:

کاهو  – کلم – هویج – شلغم – گوجه‌فرنگی – خیار – لوبیا‌چیتی با مقدار کافی روغن ذرت و آبغوره یا آبلیمو.

این سوپ نیز مناسب مناسب بیشتر افراد بوده و همگان می‌توانند از آن استفاده نمایند جو + گندم + لوبیا چیتی + مقداری جعفری ، تره ، هویج ، گشنیز و یک تکه گوشت مرغ بدون چربی.

از رژیم‌های محدود، رژیم شیر و میوه‌جات توأم یا رژیم غذایی تمام شیرها را می‌توان نام برد. به‌طور کلی گزینش این نوع غذا‌ها بستگی به زمینه مزاجی فرد داشته و انتخاب آن با خود شخص می‌باشد، دوباره متذکر می‌شود:

نکته‌ی جالب و حایز اهمیت در این قسمت از بحث این است که : باید سعی شود که قلیایی بودن خون که همانا محیط طبیعی آن است، تغییر نکند. زیرا تغییر آن به‌سوی اسیدی عامل رشد بیشتر عوامل بیماری‌زا است.

مصرف این‌گونه غذا‌های ساده  لازمه مواد زندگی را به خوبی تأمین کرده و عوارضی را به‌وجود نخواهد آورد. (اگر گفتید مگر می‌توان گوشت نخورد ؟ در جواب گفته می‌شود که آیا تاکنون فیل گوشت خورده است که این‌قدر گوشت در بدن خود انبار کرده است).

در رژیم‌های غذایی ساده به‌طور کلی مواد پروتئینی را از تخم مرغ، شیر، آجیل، مواد چربی را از کره، خامه، روغن زیتون و مواد نشاسته‌ای را از نان سبوس‌دار می‌توان تأمین نمود.

( چون محیط خون بایستی قلیایی برقرار بماند، لذا به غذا‌هایی که خاصیت اسیدی دارند بی‌مناسبت نیست که اشاره شود:

از گوشت‌ها: گوشت، مرغ، ماهی و صدف

از چربی‌ها: گردو ، بادام هندی ، فندق ، و پسته.

از نان‌ها: انواع مختلف، ماکارونی ، اسپاگتی و رشته فرنگی.

از سبزیجات: ذرت و عدس.

از میوه‌جات: توت‌فرنگی، آلو سیاه و آلو بخارایی

منبع: همیشه لاغر و سلامت باشید

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن