روغن ها

چرا باید آشپزی را با روغن سبوس برنج شروع کنید؟

در فروشگاه ها روغن های متنوعی وجود دارد مانند روغنهای سرد شده ، روغن های معمولی ، روغن های پخت و پز و روغنهای سالاد ، روغنهایی از منابع مختلف گیاهان ، بنابراین شما چگونه می توانید در نوع مورد نظر خود تصمیم گیری کنید؟ بسته به نیاز شما ، چه سالاد زیادی بخورید یا تمایل به سرخ کردن زیاد داشته باشید ، روغنی وجود دارد که مناسب شما باشد. در این مطلب ما در مورد روغن سبوس برنج صحبت می کنیم ، یک روغن پخت و پز همه کاره که طیف وسیعی از نیازها شما را برطرف می کند و همچنین سالم است. با این انتخاب هوشمندانه می توانید به سلامت بهتر قلب ، پوست و مو و حتی سیستم ایمنی قوی در بدن به کار خود ادامه دهید. در این مطلب در گیاه سلامتی به شما می آموزیم که چرا روغن مناسب برای پخت و پز مهم است و چرا در آشپزی باید روغن سبوس برنج را انتخاب کنید.

روغن سبوس برنج

1-  روغن پخت و پز باید مناسب شما باشد

روغنی که شما انتخاب می کنید به این بستگی دارد که چه نوع غذایی را پخت و پز می کنید ، با چه درجه حرارت آن را طبخ می کنید ، اهداف سلامتی و تناسب اندام و مشکلات پزشکی را در صورت وجود داشته باشید باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر سلامت قلب در اولویت قرار دارد ، ممکن است شما روغنی بخواهید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 زیادی باشد. اگر تمایل به مصرف سالاد بیشتر یا غذاهای سبک دارید ، به روغن نیاز دارید که در دمای اتاق مزه خوبی داشته باشد و بسرعت سفت و یخ نزند. از طرف دیگر ، اگر شما از غذاهای سرخ شده لذت می برید یا در حین کباب کردن یا تابه کردن مواد غذایی از دمای بالایی استفاده می کنید ، روغن پخت و پز شما باید به خوبی گرم شود و به راحتی نسوزد و دود نشود. برخی روغن ها سبک هستند ، برخی دیگر سنگین تر ، بعضی دیگر طعم خاص خود را دارند و برخی دیگر ملایم هستند. برخی روغنها حتی برای شما فواید سلامتی نیز دارند. بنابراین انتخاب درست می تواند نه تنها روی طعم غذای شما بلکه بر سلامتی شما نیز تأثیر بگذارد.

بنابراین چرا روغن سبوس برنج (RBO) از رقابت خارج است؟ این روغن که از سبوس هسته برنج استخراج می شود ، یک انتخاب عملی از روغن است که میتوان انواع استفاده از این روغن را نمود.
این روغن با داشتن مواد مغذی مانند گاما اوریزانول و آنتی اکسیدان های ویتامین E توکوترینول ها و توکوفرول ها ، یک روغن خوب با ترکیب مناسب از اسیدهای چرب اشباع نشده و اشباع شده است.
در اینجا ما علت انتخاب این روغن را به عنوان یک روغن مناسب بررسی می کنیم.

همچنین این مطلب را مطالعه کنید: با خواص سبوس برنج بیشتر آشنا شوید

طعم ملایم این روغن مناسب پخت و پز است

روغن سبوس برنج دارای طعمی ملایم و مغذی است که مناسب بسیاری از ذائقه ها است . طعم این یک ماده مغذی قوی نیست که طعم خود را به غذا منتقل کند. فقط مزه آن یک اشاره ملایم در پس زمینه باقی می گذارد ، که به سختی قابل تشخیص است. دقیقا به همین دلیل است که می خواهید که برای تمام آشپزی های تان، از سالاد یا میان وعده سرخ شده گرفته تا غذای شیرین از این روغن استفاده کنید.

تحمل درجه حرارت بالا روغن سبوس گندم

وقتی صحبت از روغن پخت و پز می شود ، باید مطمئن شوید که این روغن نیازهای غذایی شما را شامل می شود ، از جمله آن هوس های لازم برای رفتارهای دلپذیر مورد علاقه شما است و به همین دلیل نقطه تحمل دما روغن اهمیت دارد. این دمایی است که روغن در آن شروع به سوختن یا شروع به انتشار دود نمی کند. وقتی روغن میسوزد و دود می کند، این نشانه ای است که روغن در حال تجزیه شدن است و می تواند عطر و طعم غذای شما را خراب کند. هرچه میزان سوختن و دود کردن پایین تر باشد ، روغن برای کباب کردن ، سرخ کردن در دمای بالا ایده آل است. بعضی از روغنها ممکن است فقط در مواردی مانند سس سالاد فقط برای استفاده از سرما و یا در دمای اتاق مناسب می باشند.

لازم نیست استفاده از روغن سبوس برنج را در پخت و پز درجه حرارت پایین محدود کنید. به این دلیل که دمای بالای سوختن آن 254 درجه سانتیگراد (490 درجه فارنهایت) است. برای مقایسه ، روغنهای آفتابگردان تصفیه نشده دارای دمای سوختن فقط 107 درجه سانتیگراد (225 درجه فارنهایت) است ،  روغن زیتون  160 درجه سانتیگراد (320 درجه فارنهایت) ، کره 177 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) و روغن نارگیل 177 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) می باشد. این بدان معنی است که آنها به خوبی در پخت و پز با دمای بالا حفظ نمی شوند. با این حال ، روغن سبوس برنج ، بسیار تحمل خوبی دارد و با خیال راحت می توانید از آن برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید .

2 – روغن سبوس برنج، چربی کمتری دارد!

خواص روغن سبوس برنج

روغن سبوس برنج روغنی است که مانند سایر روغنها چرب نیست. این ممکن است خنده دار باشد. اما اینگونه به موضوع نگاه کنید. شما وقتی چیزی که سرخ شده است را خورده اید ، آیا یک لایه روغن را روی انگشتان ، دهان یا روی دستمال کاغذی که قبلاً از آن استفاده کرده اید ، می گذارد؟ روغن سبوس برنج از چربی کمتری برخوردار است زیرا روغن آن کمتر چسبناک است. همچنین این بدان معنی است که روغن در ظرف های شما نمی چسبد و شستشوی ظرفها نیز ساده تر است.

غذای شما با این روغن 15-20٪ کمتر روغن جذب می کند

اگر قبلاً این خوب نبود ، الان این چیزی خوبی است. روغن سبوس برنج به اندازه بیشتر روغنهای دیگر به مواد غذایی شما جذب نمی شود. با توجه به برخی حساب ها ، غذای پخته شده در روغن سبوس برنج ممکن است تقریباً 15 تا 20٪ روغن کمتر از سایر روغنهای چربی جذب کند. شما می توانید روغن سبوس برنج را با اعتدال به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف کنید. همچنین، علاوه بر فواید سلامتی خوردن غذای کم چرب ، با توجه به مصرف کم این روغن زمان بیشتری مصرف آن طول میکشد و می تواند به اقتصاد شما کمک کند.

این روغن بعید است که باعث ایجاد واکنشهای آلرژیک شود

شرایط آلرژیک بدان معنی است که اگر بدن شما به آنها واکنش منفی نشان دهد ، باید از مصرف آنها اجتناب کنید. به عنوان مثال ، اگر به بادام زمینی یا سویا حساسیت دارید ، باید از روغن های ساخته شده از آنها خودداری کنید. با این حال ، روغن سبوس برنج امتیاز بیشتری نسبت به سایر روغنهای موجود در این زمینه را دارد و به احتمال زیاد شما را به آلرژی مبتلا نمی کند. این روغن حتی دارای خاصیت آلرژی زا می باشد ، و این گزینه مناسبی برای کسی است که آلرژی های غذایی دیگری نیز داشته باشد. و حتی ممکن است خواص ضد حساسیت داشته باشد و می تواند پاسخ های ایمنی بدن را تقویت کند . البته شما هنوز هم باید آزمایش کنید تا ببینید شما نسبت به آن حساس یا حساسیت دارید یا خیر، و ممکن است که مناسب شما نباشد.

همچنین این مطلب را مطالعه کنید: خواص و مضرات سبوس گندم

3 – این روغن نسبت به بسیاری از روغنهای سالم دارای ماندگاری بهتری است

فواید روغن سبوس برتج

روغن سبوس برنج مانند برخی دیگر از روغنها فاسد و از بین نمی رود. در یک تحقیق در مورد روغنهای سالم سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ، روغن سبوس برنج بیشتر از روغن آووکادو ، روغن بادام ، روغن فندق ، روغن انگور و روغن گردو ماندگار شد. از بین این روغنها ، سبوس برنج یکی از معدود مواردی بود که با عمر مفید پیش بینی شده سازنده مطابقت داشت. برای سایرین ، عمر مفید واقعی بسیار پایین تر از “بهترین” آن قبل از ذخیره سازی است. اما شما هنوز برچسب تولید کننده را برای ماندگاری دقیق کالایی که خریداری می کنید بررسی کنید. این روغن اگر به درستی نگهداری شود ، می توانید انتظار داشته باشید که طعم روغن سبوس برنج شما مانند طعم آن در روز اول باشد.

4- اسیدهای چرب و مواد مغذی این روغن آن را به یک انتخاب سالم خوب تبدیل کرده است

علاوه بر تمام این مزایای بسیار کاربردی که باعث می شود یک انتخاب عالی برای روغن پخت و پز باشد ، روغن سبوس برنج نیز برنده چندین موضوع در سلامتی است. بنابراین اگر این یک عامل در انتخاب روغن شماست ، مطمئناً می خواهید این موضوع را ببینید.
روغن سبوس برنج بدون چربی است و به تنهایی بر اساس پروفایل اسیدهای چرب متعادل ، انتخاب خوبی را ایجاد می کند. این ماده به طور متوسط ​​21٪ اسیدهای چرب اشباع  ،  42٪ اسیدهای چرب اشباع نشده مونو (MUFAs) و 37٪ اسیدهای چرب اشباع نشده پلی (PUFAs) را دارد. برخی دلایل قانع کننده برای مصرف آن که در زیر به آن می پردازیم.

• سطح کلسترول LDL به طور بالقوه مشکل ساز را کاهش می دهد بدون اینکه بر سطح کلسترول HDL خوب تأثیر بگذارد.
• جذب کلسترول را در بدن شما کاهش می دهد و همچنین ممکن است تجمع پلاکت ها را کاهش دهد.
اینها عوامل خطر بالقوه ای برای بیماری های قلبی هستند.
• علائم یائسگی مانند گرگرفتگی را کاهش می دهد.
• سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
• به پوست شما در مبارزه با پیری کمک می کند.
• موهای شما را سالم نگه می دارد و از خشکی و سفید شدن جلوگیری می کند.

علاوه بر این ، اجزای روغن نیز به دلیل فواید بالقوه ضد سرطان آنها مورد بررسی قرار می گیرد. بعضی از مارکها حتی ممکن است به آن ویتامین اضافه کنند تا مزایای بیشتری به شما بدهد.

5- موارد استفاده

وقتی روغن سبوس برنج خود را به خانه آوردید ، با آن چه می کنید؟ نکته عالی در مورد این روغن این است که تقریبا هیچ قانونی وجود ندارد!

• سس سالاد: از آن در دمای اتاق یا در یک سس سالاد خوشمزه سرد استفاده کنید. می توانید آن را با خردل ، آب لیمو یا سرکه ، نمک و فلفل و شاید حتی برخی از گیاهان ، که همه آنها را توسط یک چاشنی سالم روغن سبوس برنج مخلوط کنید .
• سبزیجات کباب شده یا مرغ / گوشت: سبزیجات کباب را با ادویه مخلوط کنید . مقداری روغن را روی سینی فر ریخته و سبزیجات و گوشت های خود را در مخلوط ادویه و روغن کنید. و آن را درون فر قرار دهید.
• شام سرخ شده: در یک ظرف رشته فرنگی سرخ شده ، چربی و گوشت و سبزیجات را در روغن سبوس برنج را با هم مخلوط کرده و با طعم های سس فلفل و سویا مورد علاقه خود را طعم دهید و آتها را سرخ کنید.
• غذای ساده و خانگی به سبک هندی: دستور تهیه غذای مورد علاقه هندی خود را تهیه کنید ، با استفاده از کمی روغن سبوس برنج سبزیجات را سرخ کنید. متناسب با ذائقه تان با مقداری ادویه جات معطر روغن سبوس برنج را طعم دار کنید. این غذای شما را چرب نمی کند تا بتوانید از یک وعده غذایی سبک و خوشمزه لذت ببرید.

منبع

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن