سلامتی پوست و مو

روش صحیح ماساژ صورت برای شادابی پوست

شل شدن یا افتادگی  پوست یکی از نتایج لاغر شدن برای بدن می‌باشد که اغلب افراد از آن رنج می برند، که این مسئله باعث می‌شود بر زیبایی افراد تاثیر بگذارد.

ماساژ پوست یکی از روش هایی است که بهمراه رژیم غذایی مناسب می‌نواند به ترمیم و بهتر  و شاداب شدن پوست کمک کند.

۱- از روغن های مرغوب استفاده کنید:

برای انجام یک ماساژ با کیفیت باید توجه کنید که صورت خود را ابتدا از مواد آرایشی و بهداشتی پاک کنید. برای این منظور توصیه می‌شود از لوسیون ها و پاک کننده ها استفاده کنید. سپس پوست صورت را کاملاً خشک نموده و خود را آماده دریافت ماساژ کنید. برای این منظور شما نیاز به یکی از روغن های مرغوب مانند بابونه یا زیتون دارید. شما می‌توانید این ماساژ را خودتان بر روی صورت خود انجام دهید یا از یکی از افراد خانواده برای انجام ماساژ کمک بگیرید. پس فراموش نکنید که قبل از انجام ماساژ حتما با اندکی از روغن ذکر شده سرانگشتان و کف دستان خود را آغشته کنید.

۲- ابتدا از گردن ماساژ را شروع کنید:

بعد از آن که هر دو دست  را به روغن آغشته کردید از قسمت عضلات در زیر چانه و گردن ماساژ را شروع کنید. در این مرحله با کمال آرامش و ملایمت ابتدا کف دست راست را از قسمت پایین فک و در کنار گوش به سمت پایین گردن بکشید و سپس، این حرکت را با دست چپ دوباره انجام دهید. این ماساژ را به مدت سه دقیقه روی همه عضلات گردن انجام دهید. این ماساژ می‌تواند عضلات و پوست گردن را به مرور زمان تقویت کرده و به علت از بین رفتن چربی های این قسمت دچار افتادگی و شلی نشود.

۳- ماساژ و تقویت ماهیچه های فک پایین:

مرحله بعد ماساژ عضلات فک پایین می‌باشد. قبل از شروع ماساژ به این موضوع دقت کنید که دستهای تان به اندازه کافی آغشته به روغن باشد. سپس با آرامی و ملایمت به کمک دو انگشت سبابه و میانه به  شکل حرکت قیچی  عضلات فک پایینی را از قسمت چانه به سمت گوش، میان دو انگشت خود بگیرید.
برای اینکه نتیجه بهتر حاصل شود به کمک دست راست عضلات سمت راست صورت و به کمک دست چپ عضلات سمت چپ صورت را ماساژ دهید. ضمناً توصیه می‌شود تعداد ماساژهای انجام شده روی عضلات صورت را در هر دو سمت صورت برابر و یکسان انجام دهید.

۴- با ماساژ می‌توانید به گونه های خود فرم دهید:

برای اینکه از افتادگی عضلات گونه جلوگیری کنید، سرانگشتان دست های خود را به روغن بابونه یا روغن زیتون آغشته کنید و به وسیله دو انگشت سبابه و میانه با حرکتی آرام از زیر گونه به جهت بالا حرکات سریع و بشکل ضربه بزنید.
فشاری که  از انگشتان بر روی گونه ها وارد می شود نباید به شکلی باشد که باعث تغییر رنگ پوست یا ایجاد درد در این قسمت شود و تنها باید عضلات گونه را ماساژ داده و آن را به سمت بالا هدایت کند. توصیه می‌شود ماساژ را به شکلی مساوی و در مدت سه دقیقه برای هر دو گونه سمت راست و چپ تکرار کرده تا بعد مدت دو هفته نتایج خوب آن را بر روی صورت خود مشاهده کنید.

۵- خط لبخند را می‌توانید مهار کنید:

اغلب افرادی که وزن کم کرده اند با تغییراتی در شکل ظاهر خود مواجه می شوند. مثلاً عضلات گونه آن ها از حالت سفتی خارج می شود یا خط لبخند آنها عمیق تر و افتاده شده یا غبغب آنها آویزان می شود. برای جلوگبری از مبتلا شدن به این مشکلات کافی است بطور همزمان با انجام تکنیک های درمان چاقی از تکنیک های ماساژ درمانی نیز بهره ببرند.
بنابراین بهترین روش برای جلوگیری از عمیق شدن خط لبخند این است که آن را به وسیله ماساژهای دورانی شکل تقویت نمود. برای این منظور بهتر است انگشتان دست چپ را بر روی لب های خود بگذارید و سپس به وسیله سرانگشتان دست راست به صورت دایره ای شکل خط لبخند را به کمک ماساژ و عقب کشیدن آن به سمت گونه ها کمک کنید.

۶- با ماساژ پیشانی آرامش، خود را افزایش دهید

در این مرحله برای بدست آوردن آرامش بیشتر ماساژ پیشانی را انجام دهید. نوک انگشتان دست را با روغن آغشته کنید و سپس به شکل حرکت رفت و برگشت از سرانگشتان هر دو دست برای انجام ماساژ پیشانی کمک بگیرید. این ماساژ همچنین  موجب افزایش آرامش بدن و جلوگیری از چین و چروک و افتادگی عضلات می شود و به تقویت عضلات پیشانی کمک می کند و باعث جلوگیری از ایجاد پیری زودرس پوست می شود.

نکته:

سروصدا، استرس زیاد یا محیط های پرتنش ممکن است باعث بوجود آمدن حملات عصبی شده و در آخر باعث انقباض عضلات صورت می شود. پس تلاش کنید این تمرینات را در محیطی آرام و مناسب انجام دهید و تمرینات را هر روز بر روی عضلات صورت خود تکرار کنید. تکرار این روشهای ساده بر روی عضلات صورت از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند.

مجله تندرستی گیاه سلامتی

منبع: charechi.com

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن