کباب و کتلت

دستور تهیه کتلت رژیمی

روش تهیه کتلت به صورت رژیمی

کتلت با وجود مزه فوق‌العاده آن، برای افراد دارای با کلسترول بالا چندان مناسب نیست زیرا دارای گوشت قرمز و تخم مرغ است. به همین دلیل برای این افراد می‌توانید با استفاده از روش زیر، یک کتلت رژیمی خوشمزه تهیه کنید.

 

مواد لازم

پیاز                                  ۲ عدد

پودر سوخاری                     ۲ قاشق غذاخوری

سیب‌زمینی                       ۴ عدد (متوسط)

ریحان و مرزه خشک شده     ۱ قاشق غذاخوری به صورت پودر شده

روغن کنجد                        به مقدار لازم

فلفل                               به مقدار لازم

نمک                                به مقدار لازم

ادویه و زردچوبه                  به مقدار لازم

 

طرز تهیه

ابتدا پوست سیب‌زمینی‌ها را بکنید و آن‌ها را با رنده ریز، رنده کنید. پیازها را هم به همین صورت اماده کنید.

در مرحله بعد، پودر سوخاری، ریحان خشک شده، نمک و فلفل و ادویه و سیب‌زمینی و پیاز آماده شده را درون یک ظرف ریخته و خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید.

حالا تکه‌هایی از این مخلوط جدا کرده و آن‌ها را در کف دست پهن کرده و در روغن کنجد سرخ‌شان کنید.

این کتلت یک منبع غذایی عالی و کاملاً رژیمی محسوب می‌شود برای کسانی که دچار چربی خون و کلسترول بالا هستند زیرا در آن از گوشت قرمز و تخم‌مرغ استفاده نشده است و در طبخ آن از روغن کنجد استفاده شده.

همچنین به دلیل اینکه این نوع کتلت فاقد گوشت بوده، برای گیاهخواران هم یک غذای عالی محسوب می‌شود. همچنین این عزیزان می‌توانند از سبزیجاتی مانند پیازچه خرد کرده در طبخ این غذا بهره بگیرند.

مجله تندرستی گیاه سلامتی

 

منبع : seemorgh.com/ beytoote.com

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن