سلامتیسلامتی پوست و مونکات سلامتیویتامین و مواد معدنی

بهترین ویتامین‌های برای پوست شما

حفظ سلامت پوست با داشتن تغذیه‌ای مناسب میسر می‌شود. اولین استراتژی شما برای سلامت پوست باید دوری از اشعه مضر آفتاب باشد اما باید به موصوعی دیگری هم توجه کنید. موضوع دیگر همان تغذیه سالم برای داشتن پوستی زیبا و بانشاط است. بسیاری از مواد مورد نیاز را می‌توانید با مصرف میوه و سبزیجات به دست آورید. در این مطلب قصد داریم درباره ویتامین‌های مورد نیاز برای سلامتی صحبت کنیم تا بدانید که کدام مواد برای شما مفیدتر هستند. در ادامه همراه گیاه سلامتی باشید.

ویتامین A

این ویتامین قادر است همانند یک آنتی اکسیدان عمل کند و در غذاهایی مانند سیب زمینی شیرین، هویج و اسفناج یافت می‌شود. نوعی از ویتامین A که با نام رتینوئید شناخته می‌شود، در تخم مرغ و لبنیات وجود دارد. در واقع این ویتامین برای سلامت پوست ضروری است و کرم‌هایی که دارای آن هستند، می‌توانند سودمند باشند. البته این کرم‌ها را باید با تجویز پزشک دریافت کنید چونکه ممکن است برخی از عوارض جانبی آن شامل حال شما شود. راه دیگر همان تغذیه سالم و دریافت ویتامین از مواد غذایی طبیعی است که علاوه بر پوست، روی بینایی شما هم تاثیر مثبتی دارد.

ویتامین C

ویتامین C از آن دسته ویتامین‌های پراهمیتی است که برای سلامت تمام بدن شما از جمله پوست نیاز است. این ویتامین را می‌توان در موادی مانند گوجه، بروکلی، فلفل دلمه‌ای و اکثر سبزیجات مفید، پیدا کرد. تاثیر آن روی پوست به دلیل کمک در ساخت کلاژن است که باعث استحکام آن می‌شود. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز هست و می‌تواند پوست شما را از صدمه دیدن توسط رادیکال‌های آزاد حفظ کند.

ویتامین E

ویتامین E بیشترین تاثیر را در زیبایی و طراوت پوست شما دارد. همچنین به نظر می‌رسد که این ویتامین در بالا نگه داشتن میزان ویتامین A تاثیرگذار است و علاوه بر آن، می‌تواند سلول‌های پوستی را از خطر رادیکال‌ها در امان نگه دارد. طبق برخی از تحقیقات، ویتامین E حتی در از بین بردن آکنه تاثیر به سزایی دارد. می‌توانید این ویتامین مفید را در مواد همچون آجیل، دانه‌ها، روغن‌های گیاهی و بسیاری از میوه‌ها پیدا کنید.

ویتامین D

بیشتر افرادی که در بخش شمالی کره زمین زندگی می‌کنند، به اندازه کافی در معرض نور خورشید نیستند به همین دلیل از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. پوست ما قادر است از طریق تابش نور خورشید، ویتامین D را تولید کند. ویتامین D در برخی غذاها همانند قارچ، ماهی و تخم مرغ وجود دارد. اگر می‌خواهید از دریافت میزان کافی این ویتامین مطمئن شوید، از داروخانه مکمل آن را تهیه کنید. طبق برخی از تحقیقات، کمبود ویتامین D موجب بروز آکنه در سطح پوست می‌شود و زیبایی پوست را دچار خدشه می‌کند.

منبع: Huffingtonpost

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن