لاغری و کاهش وزن

برای کاهش وزن این میان وعده ها را بخورید

کاهش وزن به معنای متوقف کردن و نخوردن میان وعده ها و تنقلات خوشمزه نیست. برخی از تنقلات همچون بادام و حمص هستند که می توانند به افراد کمک کنند به اهداف کاهش وزنشان دست یابند. بر خلاف باور عموم، لازم نیست برای کاهش وزن، میان وعده ها حذف شود. برخی از مطالعات موجود نشان می دهد اگر افراد الگوی سالمی برای غذا خوردن داشته باشند می توانند راحت تر وزن کم کنند. بر اساس این مطالعات، نخوردن غذا برای کاهش وزن اثرات معکوسی ایجاد می کند و هیچ کمکی به این فرآیند نخواهد کرد. در این مقاله قصد داریم برخی از میان وعده ها و تنقلات سالمی که به کاهش وزن کمک می کند را با هم مرور نماییم.

چه چیزی باعث می شود یک ماده غذایی برای کاهش وزن خوب و ایده آل باشد؟

برخی از غذاها هستند که نسبت به غذاهای دیگر برای کاهش وزن موثرترند. به طور کلی غذاهایی که فیبر بالا یا پروتئین بیشتری دارند بیشتر از سایر غذاها سیرکننده هستند. این موضوع بدین معنی است که فرد با خوردن این غذاها بیشتر احساس سیری می کند  و ممکن است در هر وعده غذایی یا میان وعده کمتر غذا بخورد.  ملاحظه دیگری که باید مدنظر قرار گیرد یافتن غذاهایی است که کالری اندک اما حجم یا چگالی بالایی دارند. هر چقدر فضایی که غذا در معده می گیرد زیاد باشد فرد بیشتر احساس سیری می کند و بیشتر به سمت کاهش وزن می رود. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند باید از خوردن زیاد موادغذایی که شامل موارد زیر هستند خودداری کنند:

  • نمک
  • شکر
  • چربی های اشباع
  • کربوهیدرات های ساده

غذاهای فرآوری نشده انتخاب بهتری هستند زیرا بیشتر تنقلات فرآوری شده دارای سطح بالایی از شکر، نمک  یا هر دوی این ها خواهند بود. خوردن میان وعده به شما کمک می کند راحت تر وزن کنید. اجازه دهید برخی از این میان وعده های سالم را با هم بررسی کنیم.

سبزیجات و حمص:

کاهش وزن

حمص یکی از غذاهای سنتی مدیترانه ای است که افراد از نخودهای پوره شده تهیه می کنند. افراد می توانند این غذای خوشمره را در خانه هم تهیه کنند. بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2017، حمص مزایای زیادی برای بدن دارد. این ماده غذایی منبع خوبی از پروتئین و فیبر است و می تواند شما را سیرتر نگه دارد. وقتی افراد حمص را با سبزیجات میل می کنند از مزایای مواد مغذی موجود در سبزیجات هم بهره می برند.

 کره آجیل ها و کرفس:

همانطور که می دانید کرفس یکی از سبزیجات کم کالری است. بر اساس مطالعات انجام شده دو برگ بزرگ از کرفس می تواند نیاز روزانه بدن به برخی از مواد را به خوبی برآورده کند. کرفس در اصل در برگیرنده آب است و می تواند فرد را بیشتر از قبل سیر نگه دارد. خوردن کرفس به همراه کره آجیل ها همچون کره بادام زمینی یا کره بادام، می تواند چربی ها و پروتئین های سالمی را وارد بدن کند.

میوه ها و کره آجیل ها:

سیب و کره بادام زمینی میان وعده خوبی برای افرادی است که می خواهند کاهش وزن داشته باشند. افراد می توانند با خلاقیت، میوه ها و کره های آجیل ها را با هم ترکیب کنند. یک سیب متوسط 20 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می کند. خوردن سیب به همراه کره بادام زمینی یا سایر کره اجیل ها می تواند پروتئین و چربی خوب را به رژیم غذایی تان اضافه کند.

 پنیر کم چرب:

پنیر کم چرب مواد مغذی زیادی وارد بدن می کند و می تواند چربی را از رژیم غذایی کاهش دهد. برخی از مزایای پنیر کم چرب در برگیرنده موارد زیر است:

  • منبع خوبی از پروتئین است
  • منبع عالی از کلسیم است
  • منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است.

بیشتر بخوانید: تاثیر کلسیم در کاهش وزن

آجیل ها:

آجیل ها بهترین تنقلاتی هستند که می توانید برای کاهش وزن از آن ها استفاده کنید. این مواد شامل پروتئین و چربی خوب هستند.  فقط به خاطر داشته باشید که آجیل شور مزایای زیادی برای بدن ندارد. تا جایی که می توانید از آجیل خام و بدون طعم استفاده کنید.

تخم مرغ آب پز:

حتما می دانید که تخم مرغ منبع عالی از پروتئین است. با اینحال در سال های اخیر خیلی از افراد  به خاطر وجود کلسترول در آن، از مصرف این ماده خوشمزه سر باز زده اند. تحقیقاتی که اخیرا انجام شده است نشان می دهد تخم مرغ سطح کلسترول خون را افزایش نمی دهد و در برگیرنده مواد مغذی بسیار ضروری است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن