ریپورتاژ آگهی

برای سلامتی طولانی مدت از چه رژیم غذایی استفاده کنیم؟

اگر واقعا به سلامتی خودتان اهمیت می دهید و به دنبال پیدا کردن یک رژیم غذایی سالم هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید. این مطلب به شما کمک می کند قبل از اینکه مجبور به مراجعه به یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی شوید بدن تان را سم زدایی نمایید!

تأمین مواد غذایی کافی ضروری است. رژیم های غذایی متعادل شامل مجموعه ای از غذاهای پر مواد مغذی است که از منابع طبیعی متنوعی به دست می آیند. بسیاری از آژانس های دولتی نمودارهای رژیم غذایی را تهیه می کنند تا بگویند چه غذاهایی باید بخورید و چه مقدار از آن ها در روز مصرف کنید.

آیا کالری روزانه استاندارد برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل وجود دارد؟

کالری یک واحد اندازه گیری برای انرژی موجود در مواد غذایی است. بدن برای زنده ماندن به این انرژی نیاز دارد. اگر می خواهید رژیم غذایی سالم و متعادل بخورید، باید نگران کالری مصرفی باشید، اما این تنها بخش کوچکی از تعادل را نشان می دهد.

به عنوان مثال می توانید از کالری روزانه توصیه شده برای ​​بزرگسالان – تقریبا 2000 کالری- استفاده کنید، اما اگر همه آن را از همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده بدست آورید، رژیم سالم و متعادل نخورده اید. بنابراین به جای تمرکز روی کالری، روی توزیع کالری توجه کنید.

بخش عمده ای از کالری های شما باید از مجموعه ای از غذاهای کامل و غیر فرآوری شده شامل سبزیجات رنگارنگ، برخی میوه ها، پروتئین های بدون چربی، چربی های سالم، آجیل و روغن ها، حبوبات و غلات کامل باشد. غذاهای فرآوری شده، میان وعده های قندی و مایعات حاوی کالری می توانند استثناء ویژه باشند، نه گزینه روزمره.

اینکه چه مقدار کالری نیاز دارید، یا چگونه می توانید بدون اثرات جانبی آن را کنترل کنید، به تعدادی از عوامل بستگی دارد. سن، سطح فعالیت، جنسیت، متابولیسم و ​​ژنتیک می توانند در تعداد کالری مورد نیاز نقش داشته باشند.

  • زنان بی تحرک (14 تا 30 سال): 1800 تا 2000
  • زنان فعال (14 تا 30 سال): 2400
  • مردان بی تحرک (14 تا 30 سال): 2000 تا 2600
  • مردان فعال (14 تا 30 سال): 2800 تا 3000
  • مردان و زنان بی تحرک بالای 30 سال: 1600 تا 2400
  • مردان و زنان فعال بالای 30 سال: 2000 تا 3000

مزایای حفظ رژیم غذایی متعادل

بدن در رژیم غذایی متعادل به عناصر غذایی پر مصرف (چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها) و عناصر ریز مغذی (ویتامین ها، مواد معدنی، مواد شیمیایی گیاهی و آنتی اکسیدان ها) برای عملکرد بهینه نیاز دارد.

مصرف کافی این مواد مغذی همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری مزمن و افزایش وزن ناسالم کمک کند. به عنوان مثال دیابت، بیماری های قلبی و سرطان همه با رژیم غذایی ضعیف مرتبط بوده اند.

اگر رژیم غذایی پر از کالری را از غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های چرب و شیرین مصرف می کنید، هیچ ماده مغذی دریافت نمی کنید. به این نوع خوردن معمولا کالری خالی گفته می شود و پرخوری نامیده می شود.

با این وجود هنگام خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل متوجه می شوید که چقدر می توانید قبل از رسیدن به یک سطح کالری، غذا بخورید. در واقع غذاهای سالم معمولا کالری کمی دارند و فواید سلامتی که از آن ها دریافت می‌کنید زیاد است.

رژیم متعادل دارای پتانسیل های زیر است:

  • فشار خون را کاهش می دهد
  • کلسترول را مدیریت می کند
  • مدیریت وزن و تناسب اندام
  • قند خون را متعادل می کند
  • خطر حمله قلبی را کاهش می دهد
  • احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد
  • برای بهینه سازی عملکرد اعضای بدن کار می کند
  • سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد
  • بینایی را بهبود می بخشد
  • سلامتی استخوان را بهبود می بخشد
  • بافت جدید و سالم ایجاد می کند

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن