لاغری و کاهش وزن

با پیاده روی در یک ماه لاغر شوید

لاغری در یک ماه با پیاده روی

وزن کم کردن و لاغر شدن مانند یک آرزوی غیر قابل دسترس است. بعضی اوقات و برای اغلب انسانهای چاق غیر ممکن به ذهنشان میرسد و گاهی برای دست یافتن به آن ، متحمل گرفتن رژیم های غذایی سنگین و مضر به آنها توصیه می شود. در صورتی که چنانچه شما بر مبنای دستورات برنامه پیش بروید، حتی با یک پیاده روی معمولی و اصولی، قادر هستید کلی از وزنتان بکاهید. در این اینجا ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توان با یک برنامه منظم و دقیق، در مدت ۱ ماه چهار کیلو از وزنتان را کاهش دهید.

شما فقط لازم است ۱ ماه سختی بکشید. بعد از یک ماه، ادامه کار، بسیار آسان تر می شود. چنانچه شما این روش پیاده روی را که در عرض چهار هفته پیش بینی شده است، انجام دهید، بعد از آن، به خاطر اینکه به برنامه روزانه برای شما روتین شده و به آن عادت کرده اید ، برای ادامه آن سختی برای شما نخواهد داشت. توجه داشته باشید کم کردن وزن به این روش نیاز به این دارد که شما صبر داشته باشید و کمی طول زمان بر است، اما حاصل آن ماندگار از سایر روشهای لاغری است.

چنانچه در طول این برنامه ۱ ماهه یا بعد از آن، از پیاده روی دلسرد و خسته شدید، نباید ناامید شوید زیرا این عمل باعث می شود شما را کاملا دلسرد کند. چنانچه حس کردید که دیگر قادر نیستید پیاده روی و ورزش کنید، ۱ یا ۲ روز به استراحت کنید و در خانه بمانید. مطمئن باشید که با این ۲ روز استراحت کردن، حاصل ورزش و پیاده روی چندین ماهه شما را از بین نخواهد برد.

اما تلاش کنید که این حالات خستگی کمتر با آن روبرو شوید و چنانچه دچار خستگی شدید، هر چه سریعتر آنرا رفع کنید. برای این منظور تلاش کنید حاصل نهایی را در ذهن خود تجسم کنید و در رویا و آرزوی خود کاهش وزن خود را ببینید. این تفکر به شما در رسیدن به نتیجه کمک خواهد کرد و انگیزه خود را حفظ خواهید کرد. هر موقع احساس خستگی کردید، به این موضوع باندیشید که ورزش و پیاده روی غیر از لاغر کردن شما، فواید دیگری هم دارد! پیاده روی باعث می شود جریان خونتان کنترل شود و ورزش کردن شما می تواند باعث سلامتی بیشتر شما شود. ضمناً ورزش و پیاده روی سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و باعث می شود فشارهای روانی از شما فاصله بگیرد. با تکرار این جملات و حرفها با خود قادر خواهید بود به پیاده روی تداوم ببخشید.

پیاده روی لازم نیست که حتماً در یک فضای باز و آزاد باشد، بلکه شما می توانید با وسیله های ورزشی ثابت در خانه نیز ورزش یا پیاده روی کنید. پیشنهاد می شود قبل از اینکه نهار میل کنید در اطراف منزلتان پیاده روی کنید زیرا با این کار شما میتوانید کالری بیشتری بسوزانید و مطالعات نشان داده است که ورزش قبل از صرف غذا، می تواند به فرد در انتخاب غذای سالم کمک کند.

هفته اول : آغاز سخت ترین مرحله از کار است

قبل از اینکه پیاده روی را آغاز کنید در حدود پنج دقیقه نرمش کنید. برای روز اول در حدود یک و نیم کیلو متر پیاده روی کافی می باشد. در روز دوم این عدد را به دو برابر و یعنی به سه کیلومتر افزایش دهید. روز سوم سه گزینه انتخاب دارید: یا به مدت چهل دقیقه در فضای آزاد پیاده روی کنید و یا اینکه به مدت زمان سی دقیقه با دستگاه ثابت مانند تریدمیل ورزش کنید. یا اینکه شما می توانید با بستن یک قدم شمار به پای خود، به میزان هشت هزار گام راه بروید.

روز چهارم دوباره سه کیلومتر پیاده روی کنید و روز پنجم این عدد را به ۵/۴ کیلومتر افزایش دهید. روز ششم سه گزینه پیش رو دارید. یا به مدت چهل و پنج دقیقه در فضای باز پیاده روی کنید و یا اینکه در طول مدت سی و پنج دقیقه با وسیله ثابت در منزل راه بروید. سومین گزینه شما این می باشد که با بستن قدم شمار راه بروید مقدار آن مهم نیست، اما سعی کنید که قدم زدن را انجام دهید

هفته دوم : کم کم عادت می کنید

روز اول سه کیلومتر پیاده روی کنید و روز دوم  از این سه گزینه زیر یکی را انتخاب کنید :
۱- به مدت سی دقیقه با سرعت پیاده روی کنید.
۲-  با سرعت شش کیلومتر در طول سی دقیقه پیاده روی کنید.
۳- با قدم شمار به اندازه ۱۰۵۰۰ گام بردارید.
روز سوم نیز سه کیلومتر پیاده روی کنید و روز چهارم یکی از سه انتخاب روز سوم هفته قبل را انتخاب کنید. روز پنجم در حدود شش کیلومتر پیاده روی کنید ولی در روز ششم هم ۳ گزینه پیش رو دارید: گزینه اول ۱ ساعت خارج از خانه پیاده روی کنید. دومین گزینه با یک قدم شمار حدود یازده هزار گام بردارید و چهارم اینکه، با وسیله ثابت در زمان چهل و پنج دقیقه با سرعت شش کیلومتر پیاده روی کنید. روز هفتم هم مانند هفته قبل با همراهی یک نفر هر میزان که میل داشتید پیاده روی کنید.

هفته سوم : فشار افزایش میابد

خوب شما با موفقیت به هفته سوم پیاده روی رسیدید. ۲ هفته تا آخر مسیر باقی مانده است. روز اول ۵/۴ کیلومتر راه بروید. روز دوم برای اینکه به شما جایزه بدهیم شما را به استراحت کردن دعوت می کنیم:
۱-  دوباره یک ونیم کیلومتر راه بروید.
۲-  بوسیله قدم شمار یازده هزار گام بردارید .
۳-  روی وسیله ثابت با سرعت هفت کیلومتر حدودا به مدت سی دقیقه پیاده روی کنید.

روز چهارم سه کیلومتر پیاده روی کنید و روز پنجم یکی از انتخاب های روز سوم را انجام دهید. روز ششم، شش کیلومتر راه بروید. روز هفتم هم با دوستان پیاده روی کنید.

هفته چهارم : هفته موفقیت

سعی کنید روز اول را با دشواری شروع کنید و در حدود شش کیلومتر راه بروید. منتها، روز دوم ، ۳ گزینه پیش رو دارید :
۱- فقط چهار و نیم کیلومتر پیاده روی کنید .
۲- با وسیله ورزشی ثابت حدود چهار و نیم کیلومتر با سرعت هفت کیلومتر پیاده روی کنید.
۳-  با قدم شمار ۱۱۵۰۰ گام بردارید. روز سوم سه کیلومتر و در روز چهارم، چهار و نیم کیلومتر قدم بردارید.
ـ این عدد را در روز پنجم به شش کیلومتر افزایش دهید و روز ششمباز هم ۳ گزینه پیش رو دارید :
۱-  ۱ ساعت راه رفتن در فضای آزاد ،
۲-  چهل و پنج دقیقه راه رفتن بر روی وسیله ورزشی ثابت ،
۳-  تعداد قدم هایتان را با قدم شمار به دوازده هزار افزایش دهید. روز هفتم همچنین به عنوان جایزه به استراحت بپردازید. شما با موفقیت این ۱ ماه را گذراندید. اگر میخواهید وزنتان که با پیاده روی کم کرده اید، مجدداً برنگردد و یا اینکه بیشتر کاهش وزن داشته باشید، به پیاده روی ادامه دهید . در کل سی دقیقه راه رفتن در روز، نه تنها باعث کاهش وزنتان می شود، بلکه خواص زیادی برای سلامتی و تندرستی شما به همراه دارد.

مجله تندرستی گیاه سلامتی

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی سینامهر  / seemorgh.com

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن