نکات سلامتی

با این روش‌ها سردرد را پیشگیری و درمان کنید

 

با این روش‌ها سردرد را پیشگیری و درمان کنید

 

اگر از سردرد‌های مکرر رنج می برید، روش‌های مهمی برای پیشگیری و درمان علائم آن وجود دارد. متاسفانه برخی از سردرد ها، مانند سردردهای خوشه ای، را نمی‌توان مانع از بروز آن شد. با این حال، راه هایی برای کاهش فرکانس و شدت سایر انواع سردرد ها، از جمله سردرد تنشی و میگرنی وجود دارد.

دارو را به عنوان پیشگیری مصرف کنید

در صورت زمان شروع سردرد بیشتر مسکن‌ها را می توان مصرف نمود. با این حال، محدودیت هایی در مورد چگونگی استفاده از آنها با وجود دارد. عدم رعایت محدودیت‌های مصرف دارو می‌تواند منجر به بازگشت سردرد شود، یا می تواند منجر به عوارض جانبی مانند، تهوع و سرگیجه یا مسائل جدی تر مانند خونریزی‌های دستگاه گوارش و زخم معده شود.

داروهای تجویزی باید دقیقا طبق تجویز مصرف شوند. داروهای مسکن بدون نسخه پزشک (OTC)، باید بر اساس مشخصات بروشور مصرف شوند. شما نباید از مصرف داروهای OTC به طور منظم یا دراز مدت بدون مشورت با پزشک استفاده کنید.

اگر داروها، سردرد شما را بهبود نبخشیدند، از بالا بردن مقدار مصرفی اجتناب کنید، زیرا ممکن است به عوارض خطرناکی منجر شود. در این صورت، با پزشک خود مشورت کنید. پزشک ممکن است با یک روش درمانی دیگر سردرد شما را درمان کند.

از تحریک کردن بپرهیزید

برای اکثر مبتلایان به میگرن، غذاها و فعالیت‌ها خاصی می توانند موجب سردرد شوند. اگر از میگرن رنج می برید، در مواقعی که سردرد اتفاق افتاد، علتی که به موجب آن سردرد اتفاق افتاده است را به ذهن خود بسپارید. این می تواند به شما در ردیابی و جلوگیری از این سردردها کمک کند.

به طور منظم ورزش کنید

فعالیت بدنی باعث آزاد شدن اندورفین‌ها می شود. این مسکن های طبیعی می تواند احساس کلی شما را بهبود بخشد. ورزش همچنین می تواند استرس را که یکی از عوامل سردرد است را کاهش دهد.

با این حال، مهم است که با خیال راحت ورزش کنید. همیشه باید به اندازه کافی مایعات بنوشید، زیرا مصرف کم آب می تواند باعث ایجاد سردرد شود. شما همچنین باید ورزش را به آرامی شروع کنید. گاهی اوقات ورزش ناگهانی، و شدید می تواند موجب سردرد شود.

خواب کافی داشته باشید

کمبود خواب باعث سردرد و ایجاد استرس می شود، کم خوابی و خستگی سیستم ایمنی را تضعیف می کند. هر شب به اندازه کافی بخوابید. روال منظم خواب نیز در کاهش خطر ابتلا به سردرد مهم است. رفتن منظم به رختخواب و بیدار شدن به موقع می‌تواند کمک به جلوگیری از سردرد کند.

پرهیز از استرس

استرس نقش مهمی در ایجاد سردردهای تنشی و میگرنی دارد. اجتناب از قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا راه خوبی برای کاهش انواع سردردها می‌باشد.

تکنیک‌های آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن می‌توانند به مدیریت استرس کمک کنند. این تکنیک‌ها نشان داده اند که در کاهش درد و فرکانس سردرد موثر هستند.

تهیه و ترجمه: مجله تندرستی گیاه سلامتی

منبع: healthline

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن