نکات سلامتی

با این ترفندها می‌توان طول عمر را افزایش داد

چگونه می‌توان طول عمر را افزایش داد؟

با توجه به تلاش های انجام شده، بالا رفتن سن و پیری در انسان اجتناب ناپذیر می‌باشد. اما، علل و عوامل متعددی باعث تغییر در طول عمر انسان می‌شود.

ریدرز دایجست می‌گوید: می‌توان با تغییر چند روش زندگی بسادگی طول عمر را افزایش داد.

مراقبت و نگهداری از دیگران

دو تحقیق جدید نشان داد دو عامل مهم برای افزایش طول عمر انسان بسیار کلیدی می‌باشد. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته بر روی صد هزار زن، آنهایی که با توجه به پرسش‌ها و پاسخ‌هایی که انجام شده بود، افراد خوش بین‌تری بودند، نسبت به افرادی که بدبین هستند، چهارده درصد طول عمر بیشتری دارند.

مراقبت و نگهداری از دیگران: در تحقیق دیگر که توسط محققان یک دانشگاه معتبر انجام شد، در یک دوره ۷ ساله کسانی که مراقبت و توجه بیشتری به همسرشان می کنند، سی و شش درصد احتمال اینکه جان خود را از دست بدهند کمتر است.

داشتن هدف در زندگی

به گفته محققان یک مرکز پزشکی در شیکاگو که از هزار و دویست فرد مسن مصاحبه کردند، داشتن هدف در زندگی باعث می‌شود، طول عمر انسان افزایش یابد. طی یک دوره زمانی ۵ ساله این تحقیق، افرادی که هدف‌های قطعی داشتند، نسبت به کسانی که هدفی نداشتند طول عمر بیشتری داشتند.

مصرف ویتامین D کافی

پایین بودن میزان ویتامین D می‌تواند منجر به بروز دیابت، پوکی استخوان، سرطان و فشارخون بالا شود، بنابراین باید به این موضوع مهم توجه داشته باشید. نتیجه یک تحقیق جدید نشان داده است، که افراد بزرگسالی که ویتامین D به اندازه کافی مصرف نمی کنند، بیست و شش درصد احتمال دارد عمر کمتری داشته باشند.

شما می‌توانید علاوه بر استفاده از منابع غذایی ویتامین D، روزانه بمدت ده تا پانزده دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا این ویتامین مهم در بدن تولید شود. همچنین، شما می‌توانید از مصرف مکمل های ویتامین D بهره ببرید.

بهبود وضعیت DNA

روش سالم زندگی باعث می‌شود به ترمیم دی ان ای کمک شود. در طی یک تحقیق کسانی که مواد غذایی کاملاً گیاهی به همراه آن ده درصد کالری هایشان را از چربی، سی دقیقه پیاده روی در ۶ روز  هفته ، کاهش استرس با استفاده از روش‌های حضور هفتگی در گروه پشتیبان را دنبال کردند.

نتایج تحقیقات نشان دهنده کاهش میزان کلسترول بد (LDL) و استرس بوده است و همچنین باعث افزایش بیست و نه درصدی در تلومراز شده است. وظیفه این آنزیم  ترمیم و افزایش طول تلومرها می‌باشد، تلومر‌ها مجموعه های پروتئینی در انتهای دی ان ای می‌باشد که برای ایمنی و طول عمر حیاتی می‌باشند، را بر عهده دارد. تلومرهای با طول کوتاه و سطوح پایین تلومراز باعث افزایش ریسک بیماری قلبی و سرطان و همچنین کاهش روند بهبودی، در صورت ابتلا به بیماری را موجب می شوند.

داشتن قلب فعال

۲ کار بسیار بسیار مهمی که می‌توان برای کاهش روند پیری و سالم ماندن انجام داد، انجام پیاده روی و دوری از انزوا می‌باشد. اگر که نتوانید حدود ۴۰۰ متر را در طی ۵ دقیقه طی کنید، احتمال اینکه مرگ شما در طی سه سال افزایش یابد بسیار زیاد است. ولی فقط با پانزده دقیقه پیاده‌روی در طی روز می‌توان بسیاری از این مشکلات را رفع کرد. و از فواید آن بهره‌ برد.

و همچنین، ورود به اجتماع و دوری از انزوا بسیار حائز اهمیت است. تپش قلب به اندازه کافی توانایی آن را برای تپیدن افزایش می‌دهد. تنهایی در مدت طولانی می تواند به سلامت شما آسیب بزند.

مصرف گوشت قرمز کاهش دهید

نتیجه یک تحقیق ده ساله بر روی پانصد و چهل و پنج هزار آمریکایی نشان داد، کسانی که در روز حدوداً صد و سیزده گرم گوشت قرمز مصرف می کردند، در مقایسه با کسانی که بیست و هشت گرم یا کمتر گوشت قرمز مصرف می کردند، حداقل سی درصد بیشتر احتمال مرگ زودرس داشته باشند. هرچند تحقیقات قبلی یک رژیم غذایی فراوان از گوشت قرمز را با خطر بیشتر بیماری قلبی و سرطان روده بزرگ مرتبط می‌دانست، اما این اولین مطالعه بزرگی بود که نحوه تحت تاثیر قرار گرفتن عمر متوسط را مورد بررسی قرار داده است.

اهمیت انجام فعالیت های ورزشی

آیا با علائمی روبرو شده اید که نیاز به تحرک بیشتر را به شما گوشزد می کند؟ پیاده‌روی به همراه خانواده یا یک دوست و همکار این فرصت را به شما اختیار می دهد تا با یکدیگر صحبت کنید، و با فعالیت هایی ورزشی مانند بازی تنیس با یکدیگر می تواند از زندگی لذت ببرید. اما در نهایت فعالیت ورزشی می‌تواند باعث افزایش طول عمر شما شود. زیرا فعالیت بدنی فوایدی بیشتر از کاهش وزن دارد.

مجله تندرستی گیاه سلامتی

منبع: عصر ایران

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن