نسخه های گیاهی

این غذاها می توانند نشانه های آلرژی فصلی را بهبود ببخشند

زمانی که به غذا و آلرژی خود فکر می کنید ممکن است به این نتیجه برسید که برخی از غذاها برایتان حساسیت زا هستند و ممکن است واکنش بدی در بدنتان ایجاد کنند. اما ارتباط بین آلرژی فصلی و غذا به چند گروه از غذاهای خاص محدود است.  این واکنش توسط برخی از افراد تجربه می شود.  به جز این گروه از مواد غذایی گاهی از اوقات خوردن برخی از غذاها می تواند نشانه های آلرژی فصلی را بهبود ببخشد. معمولا درمان این نوع الرژی دربرگیرنده استفاده از داروهای بدون نسخه و تغییر سبک زندگی است. اضافه کردن برخی از غذاهای خاص به رژیم غذایی هم می تواند به تسکین برخی از نشانه ها همچون آبریزش بینی یا آبریزش از چشم کمک کند. این غذاها ممکن است التهاب بدن را کاهش دهند یا قدرت سیستم ایمنی را بیشتر کنند. اجازه دهید غذاهایی که برای بهبود نشانه های آلرژی فصلی می توانید مصرف کنید را با هم مرور کنیم.

 زنجبیل:

بیشتر نشانه های نامطبوع این آلرژی به خاطر مشکلات التهابی همچون تورم و التهاب مسیرهای  بینی، چشم و گلوست. زنجبیل می تواند به طور طبیعی این نشانه ها را کاهش دهد. سال هاست که زنجبیل به عنوان یک درمان طبیعی برای  مشکلات مختلفی همچون درد مفاصل به کار می رود.

همچنین مطالعات انجام شده نشان می دهد این ماده خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد. شما می توانید از زنجبیل برای چای یا غذایتان استفاده کنید.

 گرده زنبور عسل:

گرده زنبور عسل  تنها غذای زنبورها نیست و انسان ها هم می توانند از آن استفاده کنند. این ترکیب از آنزیم ها، نکتار و عسل، گرده گل و موم چند سالی هست که برای فروش در اختیار افراد قرار دارد.  تحقیقات موجود هم نشان می دهد گرده زنبور عسل خاصیت ضد التهابی، ضد قارچی و ضد میکروبی دارد. یکی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد این ماده  مانع از بروز آلرژی فصلی می گردد.  شواهدات موجود نشان می دهد بهترین گرده گرده محلی است که می توانید آن را مصرف کنید.  نکته مهم این است که گرده زنبور عسل محلی باشد.  معمولا این ماده در ظرف های کوچکی ارائه می شود. شما می توانید آن را به ماست یا غلات صبحانه اضافه کنید یا با اسموتی هایتان ترکیب نمایید.

همچنین این مطلب را مطالعه کنید: درمان آلرژی با یوگا

 مرکبات برای آلرژی فصلی:

همه ما خیلی خوب می دانیم که ویتامین C از بروز سرماخوردگی جلوگیری می کند و می تواند طول دوره سرماخوردگی را کاهش دهد. مصرف غذاهاییی که ویتامین C بالایی دارند می تواند  نشانه های آلرژی را هم کاهش دهد.

پس در طول فصول آلرژی زا، سعی کنید غذاهای حاوی ویتامین C را مصرف کنید. این مواد غذایی در برگیرنده پرتقال، گریپ فروت، لیمو، لیمو ترش، فلفل شیرین و توت هاست.

 زردچوبه:

زردچوبه یکی از ادویه های جذاب در دنیاست. این ماده خاصیت ضد التهابی قدرتمندی از خود نشان می دهد. ماده فعال موجود در آن به نام کورکومین می تواند نشانه های بیماری های التهابی را کاهش دهد و واکنش های حساسیت زا را کمتر نماید.  اگرچه اثر زردچوبه بر روی آلرژی فصلی به طور گسترده بر روی انسان ها ازمایش نشده است اما مطالعات حیوانی امیدوارکننده هستند. زردچوبه را می توان به صورت قرص یا چایی مصرف کرد. حتی می توانید آن را در اشپزی هایتان به کار ببرید و از قدرتی که دارد نهایت استفاده را بکنید.

 گوجه فرنگی:

گرچه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و به همین خاطر در میان افراد محبوبیت خاصی دارند اما گوجه فرنگی هم منبع غنی از مواد مغذی است.  یک گوجه فرنگی متوسط حدود 26 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می کند. علاوه بر این گوجه فرنگی درباره ماده ای به نام لیکوپن است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند التهاب موجود در بدن را سرکوب کند. لیکوپن زمانی که گوجه فرنگی پخته شده است راحت تر جذب بدن می شود.

سالمون و سایر ماهی های چربی دار:

آیا ماهی می تواند آلرژی فصلی را بهبود ببخشد؟ برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد اسید چرب امگا 3 که در ماهی وجود دارد می تواند به بدن در مقابله با حساسیت کمک کند و آسم را بهبود ببخشد. یکی از مطالعات انجام شده نشان می دهد اسید چرب در جریان خون می تواند خطر واکنش های حساسیت زا را کمتر نماید. مطالعه دیگر نشان می دهد اسید چرب به کاهش  باریک شدن مسیرهای هوایی که در آسم و برخی از آلرژی های فصلی بروز می کند کمک کند.

 پیاز:

پیاز منبع عالی از مواد طبیعی است که می تواند شما را از شر واکنش های حساسیت زای فصلی نجات دهد. برخی از مطالعات انجام شده نشان می دهد quercetin موجود در پیاز به عنوان آنتی هیستامین طبیعی عمل می کند و نشانه های حساسیت فصلی را کمتر می کند. از آنجایی که پیاز در برگیرنده مواد ضد التهابی و انتی اکسیدانی متفاوتی است می توانید آن را در طول فصول حساسیت زا در رژیم غذایی تان قرار دهید.  پیاز قرمز خام بالاترین غلظت ار quercetin را دارد و می تواند بسیار مفید باشد. پختن پیاز محتوای quercetin آن را کاهش می دهد.  شما می توانید از این ماده در غذاها و سالاد خود استفاده کنید و از مزایایی که در اختیارتان می گذارد نهایت استفاده را ببرید.

سخن نهایی:

با شروع فصل بهار یا پاییز خیلی ها دچار حساسیت یا آلرژی فصلی می شوند. این موضوع می تواند برای این افراد دردسر ساز باشد.برخی از غذاها هست که می تواند به بهبود نشانه هایی که حساسیت فصلی دارد کمک کند. در این مقاله سعی کردیم برخی از این غذاها را با هم مرور کنیم و دلیل مفید بودنشان را بیان نماییم. به عنوان مثال می توانید از زردچوبه، زنجبیل، پیاز و مرکبات در رژیم غذایی خود استفاده کنید.  علاوه بر مواردی که بیان کردیم تغییر سبک زندگی هم کمک تان می کند. ایجاد تغییرات رژیم غذایی به کاهش التهاب و پاسخ های التهابی کمک می کند. سعی کنید غذاهایی که در این مقاله بیان کردیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از آن ها نهایت استفاده را ببرید.

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن